Lediga jobb som Inköpare och upphandlare i Orust

Se lediga jobb som Inköpare och upphandlare i Orust. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Orust som finns hos arbetsgivaren.

Upphandlare, vikariat

Ansök    Okt 20    Orust kommun    Upphandlare
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Brinner du för upphandling, ekonomi och inköpsfrågor eller att arbeta för goda affärer? Då kan det vara dig vi letar efter. Vi söker ef... Visa mer
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Brinner du för upphandling, ekonomi och inköpsfrågor eller att arbeta för goda affärer? Då kan det vara dig vi letar efter. Vi söker efter en upphandlare för ett vikariat till vårt team på upphandlingsenheten. Kanske har du några års erfarenhet eller är ny inom området men ett stort intresse för området.

Upphandlingsenheten ligger under ekonomienheten och är en del av kommunens centrala stödfunktioner. Enheten är en liten grupp på tre personer som nu har en ledig tjänst. Under de senaste åren har kommunen genomgått en stor utvecklingsresa och ligger långt framme i upphandling- och inköpsprocesserna. Vi arbetar med digitala upphandlingar, automatiserad fakturahantering och elektroniska beställningar. Under 2022 utsågs vi till årets raket, av Visma Proceedo, med störst ökning av digitala ordrar som matchas mot fakturan.

Enheten har ett övergripande ansvar i att vägleda chefer och beställare i inköps- och upphandlingsfrågor och ansvarar för kommunens upphandlingar och strategiska frågor inom området. I uppdraget ingår, förutom att upphandla nya avtal, även hantera olika typer av samverkansavtal och stötta beställare i e-handelssystemet Proceedo. Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och händelserik miljö där du får en möjlighet att utveckla dina kunskaper inom upphandling och inköp.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare genomföra upphandlingar och direktupphandlingar med skiftande komplexitet, inom olika varu- och tjänstekategorier.

Du kommer självständigt leda arbetet från ax till limpa, dvs. att från uppstart driva projektgruppsmöten, upprätta upphandlingsdokument och avtal, föra dialog med anbudsgivare, hantera annonsering i TendSign, ansvara för anbudsutvärdering samt göra avtalet beställningsbart i Proceedo.

Du ansvarar för avtalsförvaltning och uppföljning av avtal inom dina avtalsområden men även hantering av samverkansavtal med våra samverkansparter. Att ge stöd och rådgivning inom upphandlings- och avtalsfrågor internt i organisationen är också en del av uppdraget.

Du genomför och kan motivera dina upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling, samt bistår med juridiskt perspektiv i upphandlings- och inköpsfrågor.

I ditt uppdrag ingår även att aktivt delta i verksamhetens utvecklingsarbete avseende arbetsmetoder och gemensamma processer samt mallar och rutiner inom upphandling och inköp.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling, ekonomi, juridik, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har mycket god svenska i tal och skrift och goda kunskaper och erfarenhet av Office-paketet. Det är meriterande om du har:


• arbetat som upphandlare inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign samt av e-handelssystemet Proceedo
• kunskap och erfarenhet av projektledning.

För att trivas i rollen som upphandlare hos oss ska du vara noggrann, självgående och analytiskt lagd med sinne för ordning och reda. Du gillar när det är många uppgifter på gång samtidigt och har förmågan att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar initiativ till förbättring av arbetet och trivs med att utveckla dig och enheten vidare. Då arbetet innebär mycket kontakter, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och bra på att skapa goda relationer med både interna och externa kontakter. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Den här tjänsten kan passa både dig som antingen är relativt ny i yrket och vill utvecklas till en skicklig upphandlare eller för dig som är erfaren men tycker om att arbeta lite bredare och nära beställare.

Övrigt
Arbetstid/varaktighet: Heltid, tidsbegränsad anställning, vikariat tom 2025-05-31 med ev. förlängning

Lön: Individuell lönesättning

Tillträdesdag: 2024-02-01 eller enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2023-11-20

Körkort: Krävs ej

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Apr 4    Orust kommun    Upphandlare
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerad i flera utmärkelser så som den mes... Visa mer
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerad i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!Om arbetsplatsen
Brinner du för upphandling, ekonomi och inköpsfrågor eller att arbeta för goda affärer? Då kan det vara dig vi letar efter. Vi söker efter en upphandlare till vårt team på upphandlingsenheten. Kanske har du några års erfarenhet eller är ny inom området men ett stort intresse för området.

Upphandlingsenheten ligger under ekonomienheten och är en del av kommunens centrala stödfunktioner. Enheten är en liten grupp på tre personer som nu har en ledig tjänst. Under de senaste åren har kommunen genomgått en stor utvecklingsresa och ligger långt framme i upphandling- och inköpsprocesserna. Vi arbetar med digitala upphandlingar, automatiserad fakturahantering och elektroniska beställningar. Under 2022 utsågs vi till årets raket, av Visma Proceedo, med störst ökning av digitala ordrar som matchas mot fakturan.

Enheten har ett övergripande ansvar i att vägleda chefer och beställare i inköps- och upphandlingsfrågor och ansvarar för kommunens upphandlingar och strategiska frågor inom området. I uppdraget ingår, förutom att upphandla nya avtal, även att hantera olika typer av samverkansavtal och stötta beställare i e-handelssystemet Proceedo. Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och händelserik miljö där du får en möjlighet att utveckla dina kunskaper inom upphandling och inköp.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare genomföra upphandlingar och direktupphandlingar med skiftande komplexitet, inom olika varu- och tjänstekategorier.

Du kommer självständigt leda arbetet från ax till limpa, dvs. att från uppstart driva projektgruppsmöten, upprätta upphandlingsdokument och avtal, föra dialog med anbudsgivare, hantera annonsering i TendSign, ansvara för anbudsutvärdering samt göra avtalet beställningsbart i Proceedo.

Du ansvarar för avtalsförvaltning och uppföljning av avtal inom dina avtalsområden men även hantering av samverkansavtal med våra samverkansparter. Att ge stöd och rådgivning inom upphandlings- och avtalsfrågor internt i organisationen är också en del av uppdraget.

Du genomför och kan motivera dina upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling, samt bistår med juridiskt perspektiv i upphandlings- och inköpsfrågor.

I ditt uppdrag ingår även att aktivt delta i verksamhetens utvecklingsarbete avseende arbetsmetoder och gemensamma processer samt mallar och rutiner inom upphandling och inköp.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling, ekonomi, juridik, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Du har mycket god svenska i tal och skrift och goda kunskaper och erfarenhet av Office-paketet. Det är meriterande om du har:


• arbetat som upphandlare inom offentlig förvaltning
• erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign samt av e-handelssystemet Proceedo
• kunskap och erfarenhet av projektledning.

För att trivas i rollen som upphandlare hos oss ska du vara noggrann, självgående och analytiskt lagd med sinne för ordning och reda. Du gillar när det är många uppgifter på gång samtidigt och har förmågan att organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar initiativ till förbättring av arbetet och trivs med att utveckla dig och enheten vidare. Då arbetet innebär mycket kontakter, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, är lyhörd och bra på att skapa goda relationer med både intern och externa kontakter. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Den här tjänsten kan passa både dig som antingen är relativt ny i yrket och vill utvecklas till en skicklig upphandlare eller för dig som är erfaren men tycker om att arbeta lite bredare och nära beställare.

Övrigt
För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

Arbetstid/varaktighet: Tillsvidare, heltid, provanställning kan bli aktuellt i förekommande fall

Tillträdesdag: 2023-08-28 eller enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2023-04-30

Körkort: Inget krav

Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk

För alla personer som ska arbeta inom skola eller HR enhet/Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom Sektor omsorg kommer utdrag från belastningsregistret genomföras innan anställning kan ingås.

Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Upphandlingschef till Orust kommun

Ansök    Apr 28    Orust kommun    Upphandlare
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den me... Visa mer
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Brinner du för offentliga upphandlingar och inköp? Då kan det vara dig vi söker. Vår nuvarande upphandlingschef går vidare mot nya uppdrag och vi söker därför efter en ersättare. 

Vi har en väl fungerande upphandlingsenhet som är en del av den centrala ekonomienheten. Vi har under de senaste åren genomgått en stor utvecklingsresa. Vi arbetar idag effektivt och digitalt med våra upphandlingar, avtal och inköp. Vi har hög avtalstrohet och erbjuder våra verksamheter mer än 750 olika avtal att handla från i vår avtalskatalog. Årligen genomförs ungefär 40 egna upphandlingar plus direktupphandlingar. Därtill samverkar vi med Göteborgs stads förvaltning för inköp och upphandling, kringkommunerna samt avropar från Statens och SKRs inköpscentraler. I början av 2021 infördes Proceedo som är vårt avtals-, inköps- och fakturahanteringssystem. Vi har sedan dess fortlöpande arbetat med att öka vår andel e-fakturor, digitala inköpsordrar och automatisera fakturahanteringen. Vi har en bra dialog med våra cirka 300 beställare och chefer. 

Ekonomienheten är en av fem enheter inom sektor ledning och verksamhetsstöd. Enhetens ansvarsområde spänner över ett brett ekonomiskt spektra såsom ekonomisk planering, redovisning, budget och uppföljning, finansieringsfrågor och investeringar, strategisk lokalsamordning, analys och kvalitetsuppföljning, ekonomiadministration samt inköp och upphandling. Vi är ett kompetent gäng på 14 personer, varav en upphandlingschef och två upphandlare. Vi trivs tillsammans, har ett tätt samarbete och nära till skratt. Här arbetar både män och kvinnor i olika åldrar som ekonom, verksamhetscontroller, ekonomiadministratör, lokalstrateg och upphandlare. 

Att arbeta i en mindre kommun är händelserikt, utmanande och utvecklande då du kommer att vara involverad i många olika områden. Välkommen med din ansökan!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som upphandlingschef har du huvudansvaret för kommunens rutiner och processer för upphandling och inköp. Du samordnar och leder det strategiska arbetet med att utveckla kommunens upphandlings- och inköpsprocesser. I ditt chefsuppdrag stöttar du dina medarbetare i olika upphandlingsprojekt samtidigt som du självständigt driver dina egna upphandlingar och hanterar olika typer av samverkansavtal. 

Tillsammans med medarbetarna strävar du efter att förstå verksamheternas behov och att kunna konkretisera dem i lösningar. Tillsammans med kollegorna på ekonomienheten stöttar vi våra beställare vid inköps- och avtalsfrågor. Du har ekonomi-, verksamhets-, personal- och arbetsmiljöansvar samt leder och fördelar det dagliga arbetet i arbetsgruppen. Arbetsgruppen består för närvarande av två upphandlare. Du ingår i nätverk med andra upphandlingschefer och upphandlare och rapporterar till ekonomichef. Du förväntas hantera överprövningar samt bistå med rådgivning till verksamheterna i avtals- och inköpsfrågor. 

Om dig
Vi söker dig som har högskole- eller yrkeshögskoleutbildning med relevant inriktning eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du har flera års erfarenheter av arbete med offentliga upphandlingar och inköp. Du har kunskap om och erfarenhet av lagen om offentlig upphandling samt juridisk erfarenhet gärna entreprenadjuridik. Det är meriterande om du har ledarerfarenhet, drivit stora projekt samt erfarenhet från offentlig verksamhet och elektronisk handel. 

Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Då detta är ett uppdrag som består av en mängd olika kontakter såväl internt som externt så förutsätts du ha de egenskaper som detta kräver. Vi kommer därför att fästa stor vikt vid att du har ett gott bemötande, en pedagogisk framtoning och förmågan att växla mellan en hög grad av samarbete till självständigt arbete. För att trivas i rollen tror vi också att du är van vid att hitta lösningar på uppkomna problem, affärsmässigt förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar. Du är strukturerad, strategisk samt har ett helhetsperspektiv. För dig är det en självklarhet att motivera och inspirera dina medarbetare till goda resultat och bidra till en god och hållbar arbetsmiljö. 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. 

Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidareanställning. 

Tillträdesdag: Tillträde enligt överenskommelse. 

Övriga upplysningar: Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. För alla personer som ska arbeta inom skola eller HR enheten/Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom Sektor omsorg kommer utdrag från belastningsregistret genomföras innan anställning kan ingås.   

Sista ansökningsdag: 2022-05-22.  Intervjuer planeras den 30 maj och 3 juni.

Kontaktpersoner: Ekonomichef Susanne Ekblad, tfn 0304-334282 eller e-post [email protected]. För detaljerade frågor kring uppdraget kontakta vår nuvarande upphandlingschef Gabriella Glimstedt tfn 0304-33 42 35 eller e-post [email protected]

Fackliga kontaktpersoner: Kontaktas genom kommunens växel 0304-334000. 

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Dec 9    Orust kommun    Upphandlare
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den me... Visa mer
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Brinner du för offentlig upphandling och inköp? Då kan det vara dig vi söker. Upphandlingsenheten ligger under ekonomienheten och är en del av kommunens centrala funktioner. Upphandlingsenheten är en liten grupp på tre personer, där en av upphandlarna ska gå på föräldraledighet. Enheten har det övergripande ansvaret för att vägleda kommun i inköps- och upphandlingsfrågor och ansvarar för kommunens upphandlingar. I uppdraget ingår, förutom att upphandla nya avtal, hantera olika typer av samverkansavtal och stötta beställare i e-handelssystemet Proceedo. Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och händelserik miljö där du får en möjlighet att utveckla dina kunskaper inom upphandling och inköp.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare genomföra upphandlingar och direktupphandlingar med skiftande komplexitet, inom olika varu- och tjänstekategorier.

Du kommer självständigt leda arbetet från ax till limpa, dvs att från uppstart driva referensgruppsmöten, upprätta upphandlingsdokument och avtal, föra dialog med anbudsgivare, hantera annonsering i TendSign, ansvara för anbudsutvärdering samt göra avtalet beställningsbart i Proceedo. Avtalsuppföljning och rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget.

Du genomför och kan motivera dina upphandlingar enligt Lagen om offentlig upphandling, samt bistår med juridiskt perspektiv i upphandlings- och inköpsfrågor.

I ditt uppdrag ingår också att vara delaktig i arbetet med att förbättra inköpsarbetet i kommunen med fokus på bästa mervärde för kommunens invånare.

Om dig
Vi söker dig som har relevant utbildning och god erfarenhet av att genomföra upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet, upphandlingsverktyget TendSign samt av e-handelssystemet Proceedo.

Personliga egenskaper: För att trivas i rollen så tror vi att du är självgående, driven, strukturerad och noggrann. Du är nyfiken och har en förmåga att lyssna in behov både från politiker, kommunens verksamheter och företagare. Du har ett affärsmässigt sinnelag och arbetar strategiskt för att föreslå effektiva lösningar. Du uppskattar att det finns en tydlig arbetsprocess att utgå ifrån och att du utifrån den har stora friheter att själv utforma upphandlingar enligt LOUs principer. Du organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och är van vid att uttrycka dig väl i skrift. Du gillar när det är många uppgifter på gång samtidigt och har förmågan att prioritera och behålla lugnet i olika situationer. Till sist uppskattar du att samarbeta med andra människor, är bra på att skapa goda relationer och kommunicerar på ett konstruktivt och smidigt sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Sista ansökningsdag: 2022-01-09

Arbetstid/varaktighet: Heltid, vikariat under perioden 2022-04-01 - 2023-04-30 eller enligt överenskommelse

Tillträdesdag: Tillträde 2022-04-01 eller enligt överenskommelse 

Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk

 

För alla personer som ska arbeta inom skola eller HR enheten/Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom Sektor omsorg kommer utdrag från belastningsregistret genomföras innan anställning kan ingås.  

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

 


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Inköpskoordinator till Alcon Högtryckstvättar AB på Orust

Ansök    Okt 18    Sjötun Rekrytering AB    Inköpare
Inköpskoordinator till Alcon Högtryckstvättar AB på Orust Vi söker dig som med positiv energi och ett strukturerat sinne bidrar till företagets utvecklingsresa. Vi jobbar tätt tillsammans och kunden är alltid vårt centrum i det arbetet. Vi är inte nöjda om inte kunden är det! Du får gärna vara nyfiken på att lära dig om våra produkter som är tekniska. För oss är det också viktigt att vara flexibla och snabba till beslut. Allt för att möta en marknad i ... Visa mer
Inköpskoordinator till Alcon Högtryckstvättar AB på Orust

Vi söker dig som med positiv energi och ett strukturerat sinne bidrar till företagets utvecklingsresa.

Vi jobbar tätt tillsammans och kunden är alltid vårt centrum i det arbetet. Vi är inte nöjda om inte kunden är det!
Du får gärna vara nyfiken på att lära dig om våra produkter som är tekniska. För oss är det också viktigt att vara flexibla och snabba till beslut. Allt för att möta en marknad i ständig förändring. Trivs du på en arbetsplats med stort affärsfokus och nära till skratt, då kan du vara vår nästa kollega! Placering är på bolagets kontor i Svanesund.


Om tjänsten
Som inköpskoordinator så kommer du vara en spindel i företaget vad det gäller materialförsörjning och ordning och reda i vårt produktregister. Men eftersom vi är få personer på företaget, så får du också agera backup för övrig administration.
·       Ansvara för korrekta prisuppgifter och andra produktdata i affärssystemet
·       Ansvara för att beställa material och leveransbevaka
·       Hantera samtal i vår telefonväxel
·       Vara backup för order-, transport- och ekonomihantering

 

Om Alcon Högtryckstvättar AB
Alcon Högtryckstvättar AB är ett framgångsrikt familjeföretag som sedan 2019 ägs av PamTot Holding. Bolaget som har tio anställda arbetar med produkter som håller hög kvalitet, personlig service och snabba leveranser.
I samband med förvärvet 2019 har Alcon, tillsammans med sin nya ägare, startat en mycket spännande utvecklingsresa.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Upphandlare

Ansök    Apr 20    Orust kommun    Upphandlare
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den me... Visa mer
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Upphandlingsenheten ligger under ekonomienheten och är en del av kommunens centrala funktioner. Upphandlingsenheten är en liten grupp på tre personer som nu ska ersätta en av upphandlarna. Enheten har ett övergripande ansvar att vägleda all upphandlingsverksamhet i kommunen och ansvarar för kommunens övergripande upphandlingar. Därutöver genomförs upphandlingar på uppdrag av kommunens sektorer. Upphandlingsenheten utgör även stöd i inköpsfrågor och samverkar i upphandlingar med andra myndigheter. I uppdraget ingår även att tillgängliggöra kommunens avtal i det nyss införda e-handelssystemet Proceedo samt att vägleda beställarna i det nya arbetssättet. Vi erbjuder dig ett arbete i en positiv och trivsam miljö där du får en möjlighet att utveckla dina kunskaper inom upphandling och inköp.

Dina arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av att som projektledare ansvara för planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier samt entreprenader.

Du kommer självständigt leda arbetet från ax till limpa, dvs från att starta upp upphandlingar, driva referensgruppsmöten, upprätta upphandlingsdokument och avtal, föra dialog med anbudsgivare, hantera annonsering i TendSign, ansvara för anbudsutvärdering tillsammans med sakkunniga referenspersoner samt göra avtalet beställningsbart i Proceedo. Avtalsuppföljning och rådgivning internt i organisationen är också en del av uppdraget.

Du förväntas hantera överprövningar enligt Lagen om offentlig upphandling, bistå med juridiskt perspektiv i upphandlingsfrågor samt ge rådgivning till organisationen i inköpsfrågor och leverantörstvister.

I ditt uppdrag ingår också att vara delaktig i arbetet med enhetens utveckling av arbetssätt och metoder med fokus på bästa mervärde för kommunens invånare.

Om dig
Vi söker dig som har relevant utbildning och god erfarenhet av att genomföra upphandlingar enligt lagen om offentlig upphandling. Det är meriterande om du har erfarenhet av entreprenadupphandlingar, kommunal verksamhet, upphandlingsverktyget TendSign samt av e-handelssystemet Proceedo.

Personliga egenskaper: För att trivas i rollen så tror vi att du är självgående, driven, strukturerad och noggrann. Du är nyfiken och har en förmåga att lyssna in behov både från politiker, kommunens verksamheter och företagare. Du har ett affärsmässigt sinnelag och arbetar strategiskt för att föreslå effektiva lösningar. Du uppskattar att det finns en tydlig arbetsprocess att utgå ifrån och att du utifrån den har stora friheter att själv utforma upphandlingar enligt LOUs principer, för att uppnå mest mervärde för kommunen. Du organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och kan bedöma vilka detaljfrågor som är värda att stanna upp vid och när fokus behöver ställas på ett övergripande plan. Du gillar när det är många uppgifter på gång samtidigt och har förmågan att prioritera och behålla lugnet i olika situationer.

Du uppskattar att samarbeta med andra människor, är bra på att skapa goda relationer och kommunicerar på ett konstruktivt och smidigt sätt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Sista ansökningsdag: 2021-05-23

Anställningsform: Tillsvidare

Arbetsomfattning: Heltid

Tillträde: 2021-09-01 eller enligt överenskommelse

Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

 


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre