Lediga jobb som Löne- och personaladministratörer i Orust

Se lediga jobb som Löne- och personaladministratörer i Orust. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Orust som finns hos arbetsgivaren.

Administratör till Avfallsenheten på Orust kommun.

Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Hos oss på avfallsenheten får du ett stimulerande arbete med närhet till både organisation och ledningsbeslut samt delaktighet i att pl... Visa mer
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Hos oss på avfallsenheten får du ett stimulerande arbete med närhet till både organisation och ledningsbeslut samt delaktighet i att planera, organisera och genomföra ditt arbete för ständig utveckling och förbättring.

Dina arbetsuppgifter 
Som administratör på avfallsenheten kommer du ha en nära kontakt med våra kommuninvånare och hjälpa dem med diverse frågor som rör den kommunala avfallsinsamlingen. Du kommer att arbeta i verksamhetssystemet EDP Future där du kommer hantera olika typer av ärenden, ordrar samt fakturor. Du kommer planera och sammanställa informationsutskick till våra kunder via kommunens digitala kanaler och genom verksamhetssystemet. Du kommer också ha ett nära samarbete med våra entreprenörer som samlar in det kommunala avfallet. Kvalifikationer

· Gymnasieutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren ser likvärdig

· Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet EDP Future

· Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med avfallsfrågor

· Vi ser helst att du har erfarenhet av administrativt arbete

· God kommunikationsförmåga i både tal och skrift.

Om dig 
 Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt och trivs med en roll där du får ta mycket eget ansvar. Du är ansvarsfull och arbetar på ett organiserat samt strukturerat sätt för att alltid säkerställa hög kvalitet. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya datorsystem, trivs med att ge service och har en god kommunikativ förmåga. Meriterande om du har tidigare erfarenhet inom avfallsbranschen. 

Övriga upplysningar:  
Arbetstid/varaktighet:? Heltid, tidsbegränsad anställning 8 månader.

Lön:?Individuell lönesättning. 

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag: 2025-12-31

Körkort:? B 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör till Avfallsenheten på Orust kommun

Ansök    Dec 2    Orust kommun    Personaladministratör
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Befattning/Tjänst: Administratör till Avfallsenheten på Orust kommun Placering: Henån Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 ... Visa mer
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Befattning/Tjänst: Administratör till Avfallsenheten på Orust kommun

Placering: Henån

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete! Hos oss får du ett stimulerande arbete med närhet till både organisation och ledningsbeslut samt delaktighet i att planera, organisera och genomföra ditt arbete för ständig utveckling och förbättring.

Dina arbetsuppgifter 
Som administratör på avfallsenheten kommer du ha en nära kontakt med våra kommuninvånare och hjälpa dem med diverse frågor som rör den kommunala avfallsinsamlingen. Du kommer att arbeta i verksamhetssystemet EDP Future där du kommer hantera olika typer av ärenden, ordrar samt fakturor. Du kommer planera och sammanställa informationsutskick till våra kunder via kommunens digitala kanaler och genom verksamhetssystemet. Du kommer också ha ett nära samarbete med våra entreprenörer som samlar in det kommunala avfallet.

· Gymnasieutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren ser likvärdig

· Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet EDP Future

· Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med avfallsfrågor

· Vi ser helst att du har erfarenhet av administrativt arbete

· God kommunikationsförmåga i både tal och skrift.

Om dig 
 Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt och trivs med en roll där du får ta mycket eget ansvar. Du är ansvarsfull och arbetar på ett organiserat samt strukturerat sätt för att alltid säkerställa hög kvalitet. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya datorsystem, trivs med att ge service och har en god kommunikativ förmåga. Meriterande om du har tidigare erfarenhet inom avfallsbranschen.

Övriga upplysningar:  
Arbetstid/varaktighet:?Heltid, tillsvidare 

Lön:?Individuell lönesättning 

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2024-12-31 

Körkort:? B 

 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

HR Administratör

Ansök    Dec 11    Orust kommun    Personaladministratör
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen HR Enheten är centralt organiserad i kommunen och arbetar med samtliga HR frågor av både operativ och strategisk karaktär. Verksamheten... Visa mer
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
HR Enheten är centralt organiserad i kommunen och arbetar med samtliga HR frågor av både operativ och strategisk karaktär. Verksamheten består av de tre enheterna, Löneenheten, Bemanningsenheten och Arbetsmiljö och förhandlingsenheten. Hela HR präglas av ett gott samarbete internt och externt. Vi arbetar med förändring och utveckling och är ett glatt gäng som arbetar i ett högt tempo.  

Dina arbetsuppgifter 
Nu söker vi en engagerad och digital HR-administratör som ska arbeta med både löneadministration och med frågor inom HR området. Det kommer att vara en 50/50 fördelning mellan lön och HR i denna tjänst som kommer vara centralt placerad under HR chefen.

Arbetsuppgifter inom lön innebär att du med ett internkonsultativt förhållningssätt stöttar framför allt kommunens chefer med lönefrågor. Du arbetar med hela löneprocessen från bearbetning till utbetalning och arbetar efter devisen ’rätt lön i rätt tid’. I uppdraget ingår lag- och avtalstolkning samt support i lön-och Schema Bemanningssystemet.

Arbetsuppgifter inom HR innebär att du ansvarar för en HR process, inledningsvis rehabilitering, där du självständigt driver och utvecklar processen samt stöttar kommunens chefer med din expertkunskap. Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter inom enheten kommer även att ingå i tjänsten

Om dig 
Vi söker dig som har en tvåårig YH utbildning inom HR. Du ska ha minst 3 års erfarenhet av lönearbete. Du ska även ha erfarenhet från HR området inom rehabilitering. Vi ser att du, vår nästa kollega, förutom att vara noggrann och serviceinriktad, behöver ha en god digital kompetens och god samarbetsförmåga. Du ska kunna arbeta självständigt, såväl som i team. Vi vill att du är en person som är strukturerad och har förmågan att kunna prioritera. För att trivas som HR administratör behöver du vara flexibel och stundtals kunna hantera ett högt tempo. Meriterande är om du har erfarenhet av likande arbetsuppgifter i en politiskt styrd organisation eller lönesystemet eCompanion. 

Övriga upplysningar:  
Arbetstid/varaktighet: Heltid/vikariat till och med 2024-12-31 med möjlighet till förlängning

Tillträdesdag: Omgående

Sista ansökningsdag: 2024-01-02. Intervjuer kommer att äga rum 15 och 16 januari kl 8.30-12.00.

Körkort:?B

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör/Hamnvärd

Ansök    Feb 8    Orust kommun    Personaladministratör
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss!   Befattning/Tjänst: Administratör/Hamnvärd Referensnummer: 20240032 Placering: Kommunkontoret Åvägen 6, Henån. Om arbetsplatsen Sektor Samhällsutve... Visa mer
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss!  

Befattning/Tjänst: Administratör/Hamnvärd

Referensnummer: 20240032

Placering: Kommunkontoret Åvägen 6, Henån.

Om arbetsplatsen
Sektor Samhällsutveckling arbetar med många områden som har stor betydelse för alla som lever, besöker och verkar i vår kommun. På politikens uppdrag skapar vi förutsättningar för ett gott liv. För att skapa möjligheter för fler bostäder och verksamheter pågår det många utvecklingsplaner. Denna utveckling innebär att vi behöver arbeta ännu mer tillsammans mellan de verksamheter som ingår i samhällsbyggnadsprocessen.

Mark och exploateringsenheten där även Trafik, Park, Skog och Hamn ingår har 10 anställda och är en del av sektor Samhällsutveckling. Inom sektor Samhällsutveckling ryms förutom Mark och exploatering också bl.a. Plan, VA, Fastighet, Fritid och Renhållning.

Dina arbetsuppgifter 
Tjänsten innefattar både administrativa och praktiskta arbetsuppgifter som är kopplade till kommunens hamnverksamhet. Det kan röra sig om allt från att besvara inkomna ärenden och frågor från allmänheten, utföra enklare materialbeställningar och transportera detta till respektive hamn, till att hantera fakturor, föra statistik och mer därtill. Din utgångspunkt och arbetsplats kommer att vara på kommunhuset i Henån, men du kommer även att spendera en del av din arbetstid ute på plats i kommunens olika hamnar där du kommer att ha ett tätt samarbete med hamnpersonalen i respektive hamn.

Följande hamnar ingår i kommunens hamnverksamhet:

Mollösund, Käringön, Gullholmen, Ellös, Stocken, Hälleviksstrand, Henån, och  Edshultshall.

Om dig 
Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarstagande, självgående och har ett öga för vad som behöver göras. Tidigare arbetslivserfarenhet inom hamnbranschen är meriterande.

Du bör ha god datorvana och grundläggande kunskaper i program så som Word och Excel.

Du bör också kunna vara flexibel i ditt arbete då det förekommer både administrativa likväl som praktiskta arbetsuppgifter.

Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska samt att du har lätt för att samarbeta. Vi ser gärna att du är strukturerad, utåtriktad och kan bemöta personer på ett professionellt sätt.

Övriga upplysningar:  
Arbetstid/varaktighet:

Tjänsten är tidsbegränsad 1 april – 30 september, eventuellt med möjlighet till förlängning.

Arbetstid: Fast schema, mån-fre 08:00 – 16:30  

Anställningsform: Särskild visstidsanställning.

Tillträdesdag: 2024-04-01

Ansökan

Ansökan ska innehålla CV och ett personligt brev. Bifoga gärna intyg/betyg/referenser från tidigare arbetsplatser. Vi hör av oss och förhoppningsvis kallar vi dig till personlig intervju.

Körkortkrav: Behörighet B, manuell växellåda.

Lön:  Individuell lönesättning, Timlön

Sista ansökningsdag: 2024-03-08

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

HR och löneadministratör

Ansök    Jan 28    Orust kommun    Löneadministratör
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den me... Visa mer
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Information om förvaltning och aktuell arbetsplats -

HR Enheten är centralt organiserad och arbetar med samtliga HR frågor av både operativ och strategisk karaktär. Enheten präglas av förändringsarbete och arbetsglädje i ett högt tempo.Som HR- och löneadministratör hos oss är du en del av ett starkt team med en mycket god sammanhållning.

Vi tillämpar flextid.

Dina arbetsuppgifter
Uppdraget är att med ett internkonsultativt förhållningssätt stötta framförallt chefer inom lön och HR området. Du ansvarar för att genomföra hela löneprocessen från bearbetning till utbetalning och arbetar efter devisen ’rätt lön i rätt tid’. I uppdraget ingår lag- och avtalstolkning, samt att vara support i lön- och självservice/schema/bemanningssystem. Vi använder oss av lönesystemet eCompanion och schema/bemanningsystemet BeSched.Vidare så kommer du också att arbeta med annonsering samt att ta hand om ansökningar för Sektor ledning- och verksamhetsstöd samt Sektor samhällsutveckling.

Arbetet innebär mycket kontakter med våra medarbetare, chefer, förtroendevalda och olika myndigheter.

Du trivs med en serviceinriktad roll är kommunikativ och trivs i en verksamhet i ständig förändring.

 

Är du vår nästa kompetenta kollega?

Vi söker dig som har eftergymnasialutbildning inom löneadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.Du ska ha 3-5 års erfarenhet av löneadministration. Det är meriterande att ha arbetat med löneadministration inom offentlig sektor. Som person är du glad och positiv med en känsla för service. Du har ett flexibelt förhållningssätt och vågar ta initiativ där det behövs. Vidare är du nyfiken på att lära dig nya saker och tycker om att arbeta i team där man stöttar och peppar varandra.

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

 

Övrigt

 

Arbetstid/varaktighet: vikariat tom 22-04-30

Tillträdesdag: enligt överenskommelse

Övriga upplysningar: Intervjuer kommer att hållas 26 februari och 1 mars.

Sista ansökningsdag: 21-02-19

 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

 


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Rekryteringsadministratör

Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den me... Visa mer
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Bemanningsenheten i Orust Kommun söker en ny rekryteringsadministratör. Enheten består av fem rekryteringsadministratörer, en bemanningsledare och en enhetschef som har ett tätt och glatt samarbete. Bemanningsenheten är en arbetsgrupp som tar sig an dagens rekryteringsläge inom omsorg med stort intresse och entusiasm. Här är alla nya idéer välkomna och med stöd av varandra arbetar vi i ett högt tempo med målet att kunna tillsätta alla vakanser som kommer in och tillhandahålla nya timvikarier där behov finns.

Dina arbetsuppgifter
Du som blir del av vårt team kommer att erbjudas ett omväxlande och utvecklande arbete där du kommer att arbeta administrativt och där egna lösningar och ett självgående arbetssätt är av stor vikt. Arbetet består i att rekrytera personal för Äldreomsorg samt Stöd och Omsorg vid korttidsfrånvaro. I detta ingår allt från vakanstillsättning i en vakansmodul till att vara med i själva rekryteringsprocessen av medarbetare som till exempel att hålla intervjuer och ta referenser. Exempel på arbetsuppgifter är att skriva anställningsavtal, annonsering av tjänster, arbetsgivarintyg, varsel med mera. I arbetet ingår daglig kundkontakt, support i bemanningssystemet, utbildning och deltagande i diverse rekryteringsmässor.

Om dig
Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett mycket bra bemötande. Du ska ha stor förmåga att snabbt växla mellan flera olika arbetsuppgifter och fortfarande behålla kvalitén i arbetet som slutförs. För detta arbete krävs även mycket god svenska i både tal och skrift, fullgod datorvana samt minst ett års administrativ erfarenhet (med det menar vi att du har haft en tjänst som inneburit enbart administrativa arbetsuppgifter). Arbetet kräver även kunskap om rekryteringsprocessen, att du är stresstålig, självgående och problemlösare ut i fingerspetsarna. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med LMA-kort eller uppehållstillståndskort. Dessutom är det meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom administration, arbetsrätt eller annan utbildning som arbetsgivare finner likvärdig.

Övrigt 
Antal: 1 st            

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Varaktighet: Fast tjänst

Arbetsomfattning: 100 %

Placering: Sektor Omsorg, Bemanningsenheten - Henån

Lön: Fast månadslön                

Sista ansökningsdag: 2019-10-08

Övrigt: Arbetstidsförläggning är 40/40 med tjänstgöring var fjärde söndag. 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre