Lediga jobb som Systemförvaltare m.fl. i Orust

Se lediga jobb som Systemförvaltare m.fl. i Orust. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Orust som finns hos arbetsgivaren.

Digitaliseringssamordnare

Ansök    Okt 6    Orust kommun    IT-samordnare
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss!   Om arbetsplatsen Orust kommun står inför en spännande digitaliseringsresa och vill nu komplettera vårt team med en digitaliseringssamordnare som vill ... Visa mer
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss!  
Om arbetsplatsen
Orust kommun står inför en spännande digitaliseringsresa och vill nu komplettera vårt team med en digitaliseringssamordnare som vill resa med!

Som digitaliseringssamordnare arbetar du på Utvecklingsenheten som ligger under sektor Ledning och verksamhetsstöd med placering i kommunhuset i Henån. På Sektor Ledning- och verksamhetsstöd finns även enheterna Ekonomi, HR, Digitalisering och Administration.

Du arbetar även nära övriga sektorers digitaliseringssamordnare, digitaliseringsenheten, sektorns ledningsgrupp och våra olika verksamhetsområden.

Dina arbetsuppgifter 
I rollen som digitaliseringssamordnare arbetar du både strategiskt och operativt med att omvärldsbevaka, samordna, utveckla och implementera digitala lösningar som stärker och effektiviserar arbetet i sektor Ledning- och verksamhetsstöd. Du är en viktig länk mellan verksamheten, utvecklingsansvariga, ledningsgruppen och externa aktörer. Du har också en viktig roll i samarbetet med digitaliseringsenheten.

Som digitaliseringssamordnare har du ett utvecklande och stimulerande arbete, där du är med och driver utvecklingen av sektorns digitalisering.

Du samordnar och leder processer som rör digitalisering och utveckling av digitala tjänster inom sektorn. Du identifierar och kartlägger behov och stödjer införande av förändringar. Du kan på ett pedagogiskt sätt visa på hur processerna kan effektiviseras genom användande av ny teknik eller andra metoder. Du följer upp och analyserar resultat av genomförda digitaliseringsåtgärder.

Du har ansvar för förvaltning och utveckling av e-tjänster, samt sektorns arbete med IT- och informationssäkerhet samt NIS2. Du har även nära samarbete med sektorns systemansvariga och systemägare.

Du arbetar även på kommunövergripande nivå där du förbereder och leder sektor ledning och verksamhetsstöds lokala digitaliseringsråd.

Om dig 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen ser vi att du är pedagogisk, har en god samarbetsförmåga och ett relationsbyggande arbetssätt. Du har god förståelse för både teknik och verksamhetsutveckling. Du har erfarenhet av att leda förändringsarbete. Du är en nyckelperson i vår digitala utveckling – och vi tror att ett gott samarbete är vägen till framgång.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

· Relevant högskole-/universitetsutbildning inom digitalisering, IT, innovation eller liknande område.

· Erfarenhet av digital transformation och att leda utvecklingsprojekt och förändringsarbete.

· Är kommunikativ och har förmåga att förklara komplex information på ett pedagogiskt sätt.

· Är samarbetsinriktad och lösningsorienterad med helheten i fokus.

· Förmåga att identifiera effektiviseringsmöjligheter.

· Ett strukturerat arbetssätt, med förmåga att arbeta självständigt.

· Analytiskt förmåga.

Det är meriterande om du har:

· Erfarenhet från komplexa organisationer.

· Kunskap om upphandling, GDPR och informationssäkerhet.

 

Övriga upplysningar:  
Arbetstid/varaktighet:?Heltid, tillsvidare 

Lön: Individuell lönesättning 

Tillträdesdag: Snarast, enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2025-10-29 

Körkort:?B 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Digitaliseringssamordnare, sektor omsorg

Ansök    Apr 10    Orust kommun    IT-samordnare
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Sektor omsorg står inför en spännande digitaliseringsresa och söker nu en engagerad digitaliseringssamordnare som vill vara med och dri... Visa mer
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Sektor omsorg står inför en spännande digitaliseringsresa och söker nu en engagerad digitaliseringssamordnare som vill vara med och driva förändring! Vi har flera utvecklingsprojekt på gång, bland annat att ta fram och implementera en långsiktig digitaliseringsstrategi för hela sektorn. Andra initiativ är säker digital kommunikation, e-tjänster för att förenkla kontakten med våra brukare samt automatiserade lösningar för att effektivisera verksamheten.

Som digitaliseringssamordnare blir du en del av sektorns övergripande administration med placering i kommunhuset. Du arbetar nära både sektorns ledningsgrupp och våra olika verksamhetsområden. 

Dina arbetsuppgifter 
Är du den vi söker?

Trivs du i gränslandet mellan teknik och verksamhetsutveckling? Gillar du att ha många kontaktytor och vara med där det händer? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Arbetsuppgifter 

I rollen som digitaliseringssamordnare arbetar du både strategiskt och operativt med att utveckla, samordna och implementera digitala lösningar som stärker och effektiviserar socialtjänstens arbete. Du är en viktig länk mellan verksamheten, utvecklingsledare och externa aktörer. Du har också en strategisk roll i samarbetet mellan sektor omsorg och Digitaliseringsenheten. Tillsammans driver vi utvecklingen framåt med målet att digitaliseringen ska bidra till ökad kvalitet, tillgänglighet och rättssäkerhet i våra tjänster.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:


• Leda och samordna digitaliseringsinitiativ och involverade funktioner.
• Identifiera behov och föreslå innovativa digitala lösningar.
• Säkerställa att lösningarna uppfyller lagstiftning och säkerhetskrav.
• Utbilda och stödja medarbetare i digitala arbetssätt.
• Driva förändringsledning kopplad till digital utveckling.
• Arbeta sektorsövergripande med att förbereda och leda sektor omsorgs lokala digitaliseringsråd samt presentera utvecklingsprojekt i den sektorsövergripande digitaliseringsgruppen

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• Relevant högskole-/universitetsutbildning inom digitalisering, IT eller liknande område.
• Erfarenhet av att leda utvecklingsprojekt och förändringsarbete.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, samt förklara komplex information på ett pedagogiskt sätt.
• Förmåga att identifiera effektiviseringsmöjligheter inom verksamheter.
• Ett strukturerat arbetssätt, med förmåga att både se helheten och arbeta självständigt.

Det är meriterande om du har:


• Erfarenhet från politiskt styrd organisation.
• Kunskap om upphandling, NIS2, GDPR och informationssäkerhet.
• Tidigare erfarenhet av arbete inom omsorg eller socialtjänst. 

Om dig 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen ser vi att du är pedagogisk, har en mycket god samarbetsförmåga och ett relationsbyggande arbetssätt. Du är en nyckelperson i vår digitala utveckling – och vi tror på att samarbete är vägen till framgång.

 

Övriga upplysningar:  
Arbetstid/varaktighet:?Heltid, tillsvidare 

Lön:?Individuell lönesättning, ange löneanspråk

Tillträdesdag: 2025-07-01 eller enligt överenskommelse 

Sista ansökningsdag: 2025-05-04. Intervjuer sker löpande. 

Körkort:?B körkort krävs

 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Digitaliseringssamordnare, Sektor samhällsutveckling.

Ansök    Jan 30    Orust kommun    IT-samordnare
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Befattning/Tjänst: Digitaliseringssamordnare, sektor samhällsutveckling Placering: Verksamhetsstöd, sektor samhällsutveckling Vi är e... Visa mer
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Befattning/Tjänst: Digitaliseringssamordnare, sektor samhällsutveckling

Placering: Verksamhetsstöd, sektor samhällsutveckling

Vi är ett engagerat team bestående av en jurist, en miljöstrateg, en nämndssekreterare och en enhetschef – tillsammans stöttar vi hela sektor samhällsutveckling i viktiga frågor. Nu satsar vi på att ta digitaliseringen till nästa nivå och söker en digitaliseringssamordnare som vill bidra till smartare arbetssätt, bättre service för medborgarna och en framtidssäkrad kommunal verksamhet.

Sektor Samhällsutveckling (SU) står inför behov av fortsatt verksamhetsutveckling och digitalisering av sektorn för att öka servicen till medborgarna och effektivisera interna arbetssätt. Digitaliseringssamordnaren stödjer chefer i att se digitaliseringens möjligheter i verksamhetsutvecklingen. Tillsammans driver vi utvecklingen framåt!

Dina arbetsuppgifter 
Som digitaliseringssamordnare i sektor samhällsutveckling har du ett utvecklande och stimulerande arbete, där du är med och driver utvecklingen av sektorns digitalisering. Hos oss blir du en nyckelperson i verksamhetsstödet, med nära samarbete både med ledningsgruppen och våra olika verksamhetsområden. Du har också en strategisk roll i samarbetet mellan sektor samhällsutveckling och digitaliseringsenheten.

Du samordnar och leder processer som rör digitalisering och utveckling av digitala tjänster inom sektorn. Du identifierar och kartlägger behov och stödjer införande av förändringar. Din roll blir att på ett pedagogiskt sätt visa på hur processerna kan effektiviseras genom användande av ny teknik eller andra metoder. Du medverkar till att ta fram underlag för beslut på strategisk nivå. Du arbetar även på sektorsövergripande nivå där du förbereder och leder sektor SU:s lokala digitaliseringsråd. Du presenterar sektor SU:s utvecklingsprojekt i sektorsövergripande digitaliseringsgrupp som prioriterar och bereder kommunens digitaliseringsprojekt inför beslut i centralt digitaliseringsråd (Kommunens ledningsgrupp).

Du har ansvar för förvaltning och utveckling av e-tjänster, samt sektorns arbete med IT- och informationssäkerhet. Du har även bra samarbete med sektorns systemansvariga och systemägare.

Om dig 
- Relevant utbildning (högskola/universitet) med inriktning mot digitalisering och IT eller kompetens/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

- God erfarenhet av förändringsarbete, projektledning, styrning och utredningsarbete med koppling till digitalisering.

- Du har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift och kan presentera komplex information på ett pedagogiskt sätt, d.v.s. framställa rapporter och beslutsunderlag av hög kvalitet samtidigt som informationen är enkel att ta till sig.

- Förmåga att se möjligheter till effektiviseringar i verksamheter.

- Du är strukturerad och har förmåga att arbeta självständigt och har ett strategiskt synsätt med förmåga att se helhet och sammanhang.

- Erfarenhet av politiskt styrd verksamhet.

- Meriterande med erfarenhet av upphandling, personuppgiftsbehandling, NIS2 och tidigare erfarenhet av arbete inom samhällsbyggnadsprocessen.

Utöver ovanstående lägger vi stor vikt vid att du är pedagogisk i samband med din kommunikation, att du har god samarbetsförmåga samt arbetar relationsbyggande både internt och externt då nyckeln till framgång för sektorn är samarbete.

Övriga upplysningar:  
Arbetstid/varaktighet:?Heltid, tillsvidare 

Lön:?Individuell lönesättning 

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2025-02-21

Körkort:? B 

 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Systemansvarig till sektor omsorg

Ansök    Nov 2    Orust kommun    Systemansvarig
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den me... Visa mer
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Befattning/Tjänst: Systemansvarig till sektor omsorg

Referensnummer: 20220245

Placering: Henån

Sektor omsorg har cirka 600 medarbetare och är uppdelat i tre verksamheter;

Socialt stöd, Vård och omsorg och Äldreomsorg.

Administrationen inom sektor omsorg tillhör Service- och utvecklingsenheten som idag består av 10 medarbetare som arbetar som stöd och service till sektorns olika verksamheter.

Vår systemansvarig för Procapita/Lifecare kommer vara föräldraledig och vi söker därför någon som kan ersätta henne under denna period. Hos oss får du ett stimulerande arbete med härliga kollegor, närhet till både sektorns verksamheter och ledning samt delaktighet i att planera, organisera och genomföra ditt arbete för ständig utveckling och förbättring.

Dina arbetsuppgifter
Som systemansvarig inom sektor omsorg kommer du ha en viktig roll där du förvaltar de verksamhetssystem som används inom sektorn. Du kommer att arbeta med underhåll och utveckling av Procapita/Life Care som är det verksamhetssystem som alla våra verksamheter använder sig av. Du kommer ha ett nära samarbete med vår digitaliseringsenhet, enhetschefer och kontaktpersoner ute i verksamheterna.

Andra arbetsuppgifter som exempelvis statistik, skapa behörigheter och utbilda/informera om de olika systemen ingår också i rollen som systemansvarig.S

Vi utvecklar vår digitalisering vilket innebär att du kommer ha ett nära samarbete med vår systemansvarig för övriga system inom sektor omsorg.

 

 

Om dig
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning som till exempel inom systemvetenskap, socialt arbete eller annan relevant utbildning. Tidigare erfarenhet av att arbeta med verksamhetssystem som exempelvis Procapita/Lifecare är ett krav. Har du även kunskaper om SoL, LSS och/eller HSL är det meriterande. Du är en noggrann person med god IT-kunskap, är strukturerad och har god samarbetsförmåga samt har en utpräglad servicekänsla. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och att hitta lösningar på problem.

 

Övrigt
Arbetstid/varaktighet: 100% till och med 2023-12-31, ev. möjlighet till förlängning av vikariatet.

Tillträdesdag: 2023-03-01 eller enligt överenskommelse

Övriga upplysningar: Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

För alla personer som ska arbeta inom skola eller HR enheten/Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom Sektor omsorg kommer utdrag från belastningsregistret genomföras innan anställning kan ingås.  

Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk.

Sista ansökningsdag: 2022-11-30

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivare

Inom Orust kommun vill vi erbjuda våra anställda en 100% anställning. Det kan innebära att du som medarbetare erbjuds att arbeta resurspass inom andra enheter än den du blir anställd på.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

 


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre