Lediga jobb Randstad AB i Orust

Se alla lediga jobb från Randstad AB i Orust. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Orust som finns inom det yrket.

Barnsekreterare

Ansök    Nov 22    Randstad AB    Socialsekreterare
Arbetsbeskrivning Har du ett engagemang för barns och ungdomars uppväxtvillkor och livssituation? Vill du komma till en arbetsplats där man får möjlighet till en god introduktion och får utvecklas och växa i yrkesrollen? Då har du möjligheten att få arbeta tillsammans i en mycket kompetent och engagerad personalgrupp med gott samarbete. Verksamheten befinner i en positiv utveckling och där vi nu utökar bemanningen för att stärka barnperspektivet, bidra til... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du ett engagemang för barns och ungdomars uppväxtvillkor och livssituation? Vill du komma till en arbetsplats där man får möjlighet till en god introduktion och får utvecklas och växa i yrkesrollen? Då har du möjligheten att få arbeta tillsammans i en mycket kompetent och engagerad personalgrupp med gott samarbete. Verksamheten befinner i en positiv utveckling och där vi nu utökar bemanningen för att stärka barnperspektivet, bidra till en rimlig arbetsbelastning och för att främja arbetsmiljön.

Vi på Orust Kommun utökar nu vår familjehemsgrupp med en barnsekreterare till IFO Barn och Unga gruppen.

IFO Barn och Unga är en del av Individ- och familjeomsorgen som ingår i kommunens sektor Omsorg. Verksamheten innefattar utredningsarbete samt öppenvårdsinsatser i egen regi. Vi som arbetar på enheten har uppdrag som mottagningsfunktion, utredare, barnsekreterare och familjehemssekreterare. Till enheten tillhör fem familjebehandlare varav två arbetar som familjebehandlare/ungdomsstödjare. Ungdomsstödjarna arbetar med ungdomar som bor i ett stödboende för ungdomar 16-20 år. I samband med en omorganisation ingår numera även två vuxenbehandlare i teamet med uppdrag att möta vuxna med skadligt bruk och beroende samt våld i nära relation (VIN)

Vi har ett positivt arbetsklimat och en bra sammanhållning. och är en engagerad grupp medarbetare med olika erfarenheter av socialt arbete som ger en bred kompetens. Vårt gemensamma mål är att stärka barns rättigheter och arbeta för barn och familjers bästa. Vi har kontinuerlig handledning och pågående kompetensutveckling gällande lagstiftning, trauma och metoder för att utveckla samtal med barn. 

Ansvarsområden
Som barnsekreterare arbetar du i den myndighetsutövande verksamheten. Tjänsten innebär att du bör ha god kännedom om socialsekreterarnas arbete och aktuell lagstiftning. I ett nära och öppet samarbete med din närmsta chef och med 1:e socialsekreterare, förväntas du även delta aktivt i det interna utvecklingsarbetet. Den primära arbetsuppgiften som barnsekreterare är att följa vården av det placerade barnet och att vara barnets socialsekreterare. Barnsekreteraren arbetar i nära samarbete med familjehemmets socialsekreterare, dvs familjehemssekreteraren. Andra samarbetspartners för barnsekreteraren är barnets familj och nätverk samt familjehemskonsulenter och familjebehandlare.

Enheten arbetar intensivt med att stärka rättssäkerheten inom myndighetsutövningen och nu finns förutsättningarna. Vi erbjuder, en god arbetsmiljö med rimlig arbetsbelastning och ett pågående arbete med metodutveckling i både utredningsförfarandet och insatser i egen regi.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller socialpedagog med behörighet att arbeta med myndighetsutövning. Du har god dokumenterad erfarenhet från socialtjänstens arbete med barn, unga och familjer. Önskvärt är om du har erfarenhet av familjehemsvård. Vi värdesätter särskilt att du har ett personligt driv, en vilja att göra skillnad för den enskilde, ett utvecklingsorienterat förhållningssätt och en god grundstruktur.

Du är också bra på att prioritera, följa upp, har en god pedagogisk förmåga, god samarbetsförmåga och är en trygg person som bidrar till ett gott arbetsklimat med arbetsglädje. Körkort B är ett krav då tjänsten innebär tjänsteresor.

Vi ser positivt på att arbeta hemifrån när verksamheten tillåter det. 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. 

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Om företaget
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår
medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. 

Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete! Visa mindre

Socialsekreterare, Orust Kommun

Ansök    Sep 7    Randstad AB    Socialsekreterare
Arbetsbeskrivning Har du ett engagemang för barns och ungdomars uppväxtvillkor och livssituation? Vill du komma till en arbetsplats där man får möjlighet till en god introduktion och får utvecklas och växa i yrkesrollen? Då har du möjligheten att få arbeta tillsammans i en mycket kompetent och engagerad personalgrupp med gott samarbete. Verksamheten befinner i en positiv utveckling och vi är öppna för hur dessa tjänster kan utformas för att bidra till en r... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Har du ett engagemang för barns och ungdomars uppväxtvillkor och livssituation? Vill du komma till en arbetsplats där man får möjlighet till en god introduktion och får utvecklas och växa i yrkesrollen? Då har du möjligheten att få arbeta tillsammans i en mycket kompetent och engagerad personalgrupp med gott samarbete. Verksamheten befinner i en positiv utveckling och vi är öppna för hur dessa tjänster kan utformas för att bidra till en rimlig arbetsbelastning och för att främja arbetsmiljön.

Vi söker nu socialsekreterare för mottagningsfunktionen och utredning vid IFO Barn och Unga.

IFO Barn och Unga är en del av Individ- och familjeomsorgen som ingår i kommunens sektor Omsorg. Verksamheten innefattar utredningsarbete samt öppenvårdsinsatser i egen regi. Vi som arbetar på enheten har uppdrag som mottagningsfunktion, utredare, barnsekreterare och familjehemssekreterare. Till enheten tillhör fem familjebehandlare varav två arbetar som familjebehandlare/ungdomsstödjare. Ungdomstödjarna arbetar med ungdomar som bor i ett stödboende för ungdomar 16-20 år. I samband med en omorganisation ingår
numera även två vuxenbehandlare i teamet med uppdrag att möta vuxna med skadligt bruk och beroende samt våld i nära relation (VIN)

Enheten har förstärkts med ytterligare en arbetsledare där uppdelningen är en arbetsledare för mottagningsfunktionen och utredning och den andra arbetsledaren arbetsleder barnsekreterare och familjehemssekreterare.

Vi har ett positivt arbetsklimat och en bra sammanhållning. och är en engagerad grupp medarbetare med olika erfarenheter av socialt arbete som ger en bred kompetens. Vårt gemensamma mål är att stärka barns rättigheter och arbeta för barn och familjers bästa. Vi arbetar aktivt med metodutveckling i både utredningsförfarandet och insatser i egen regi. Vi har kontinuerlig handledning och pågående kompetensutveckling gällande lagstiftning, trauma och metoder för att utveckla samtal med barn. Enheten kommer delta i Yrkesresan som planeras starta upp hösten 2022.

Ansvarsområden
Som socialsekreterare arbetar du i den myndighetsutövande verksamheten på IFO Barn och Unga. Arbetsuppgifterna består av att kartlägga och göra förhandsbedömningar och utredningar i ärenden utifrån risk- och skyddsfaktorer i enlighet med BBiC och gällande lagstiftning samt uppföljningar av öppenvårdsinsatser i egen regi.

Tjänsten innebär att du bör ha god kännedom om socialsekreterarnas arbete och aktuell lagstiftning. I ett nära och öppet samarbete med din närmsta chef och med 1:e socialsekreterare förväntas du även delta aktivt i det interna utvecklingsarbetet. Enheten arbetar intensivt med att stärka rättssäkerheten inom myndighetsutövningen. Vi erbjuder en god arbetsmiljö med rimlig arbetsbelastning och ett pågående arbete med metodutveckling i både utredningsförfarandet och insatser i egen regi.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller socialpedagog med behörighet att arbeta med myndighetsutövning. Vi ser helst att du har god dokumenterad erfarenhet från socialtjänstens arbete med barn, unga och familjer. Vi värdesätter särskilt att du har ett personligt driv, en vilja att göra skillnad för den enskilde, ett utvecklingsorienterat förhållningssätt och en god grundstruktur. Du är också bra på att prioritera, följa upp, har en god pedagogisk förmåga, god samarbetsförmåga och är en trygg person som bidrar till ett gott arbetsklimat med arbetsglädje.

Vi ser positivt på att arbeta hemifrån när verksamheten tillåter det. 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Gillard på [email protected]. Sista ansökningsdag är den 30 oktober. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår
medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. 

Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete! Visa mindre

Lastbilschaufför till orust

Ansök    Apr 22    Randstad AB    Renhållningsförare
Arbetsbeskrivning Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du finner motivation i att leverera god service och trivs med att arbeta självständigt. Du ser fram emot ett fysiskt aktivt arbete där du tillsammans med din kollega kommer få spendera en hel del tid på vägarna. Arbetstiderna kommer vara mellan 11-20.  Tjänsten är under sommaren med en sysselsättningsgrad på 100% med start omgående och pågår fram till v34. Som konsult hos... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du finner motivation i att leverera god service och trivs med att arbeta självständigt. Du ser fram emot ett fysiskt aktivt arbete där du tillsammans med din kollega kommer få spendera en hel del tid på vägarna. Arbetstiderna kommer vara mellan 11-20. 
Tjänsten är under sommaren med en sysselsättningsgrad på 100% med start omgående och pågår fram till v34.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Dessa förmåner får du från dag ett i din anställning. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Som lastbilschaufför är du en av våra allra viktigaste medarbetare och ansiktet utåt. Du möter dagligen våra kunder och samarbetspartners och är en viktig länk i distributionskedjan.
Du kommer att köra lastbil med hushållssopor.

Kvalifikationer
För att bli aktuell för rollen är det viktigt att du har:
Gymnasieexamen eller motsvarande
C Körkort
Giltigt YKB
Kan tala och läsa svenska


Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. 
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: kontakta ansvarig konsultchef Elin Brattberg, [email protected]

Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, ansökningar som inkommer via mail kommer ej att behandlas.
Varmt välkommen med din ansökan! 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Produktionsledare, Orust

Arbetsbeskrivning Gillar du att ta ansvar, är lösningsorienterad, engagerar medarbetare och har en god analytisk förmåga? Då kan denna tjänst passa just dig! Vår kund söker nu en produktionsledare som kommer att ansvara för den övergripande produktionsplaneringen, optimera produktionsflöden och bygga företagskulturen hos kund.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Gillar du att ta ansvar, är lösningsorienterad, engagerar medarbetare och har en god analytisk förmåga? Då kan denna tjänst passa just dig! Vår kund söker nu en produktionsledare som kommer att ansvara för den övergripande produktionsplaneringen, optimera produktionsflöden och bygga företagskulturen hos kund. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 


Rekrytering direkt till kund kan också komma att vara aktuellt. 

Ansvarsområden
Ansvarar för att produktionsavdelningen leds i enlighet med företagets kvalitets- och ledningssystem och för att utbilda och informera medarbetarna i verksamhetssystemen.
Rätt bemanning gällande kompetensmix och antal i samråd med arbetsledare.
Ansvarar för att Monitor ERP används på rätt sätt i produktion.
Leverans i tid till kund med innebörden att intern leveransplanering kan se annorlunda ut.
Att rätt kvalitet uppnås.
Aktivt delta vid projekt-, rapporterings- och avdelningsmöten.
Utveckla och införa arbetsförbättrande rutiner i överensstämmelse med kvalitetskrav.
Driver utvecklingen av produktionen och förändringsarbete i enlighet med Kaizen.
Upprätthålla ett gott samarbete inom och utom gruppen.


Arbetstider
Heltid 

Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom teknik/produktion/logistik eller gymnasial utbildning kompletterad med annan relevant utbildning på eftergymnasial nivå.
Relevant kompletterande arbetslivserfarenhet.
Dokumenterad ledarerfarenhet och mycket god förmåga att verka i en projektorienterad organisation.
Förmåga att agera både strategiskt och operativt samt mycket god kunskap om och förmåga att efterleva kundens verksamhetssystem.
Goda kunskaper i Engelska såväl muntligt som skriftligt.
Mycket goda kunskaper i Monitor ERP.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Erfarenhet genom högskoleutbildning inom teknik/produktion/logistik eller eftergymnasial utbildning

Ansökan
Ansök senast 2021-03-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Petter Digneus, Konsultchef / rekryterare, [email protected]

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Lastbilschaufför till orust

Ansök    Apr 13    Randstad AB    Renhållningsförare
Arbetsbeskrivning Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du finner motivation i att leverera god service och trivs med att arbeta självständigt. Du ser fram emot ett fysiskt aktivt arbete där du tillsammans med din kollega kommer få spendera en hel del tid på vägarna. Arbetstiderna kommer vara mellan 11-20.  Tjänsten är under sommaren med en sysselsättningsgrad på 100% med start omgående och pågår fram till v34. Som konsult hos... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du finner motivation i att leverera god service och trivs med att arbeta självständigt. Du ser fram emot ett fysiskt aktivt arbete där du tillsammans med din kollega kommer få spendera en hel del tid på vägarna. Arbetstiderna kommer vara mellan 11-20. 
Tjänsten är under sommaren med en sysselsättningsgrad på 100% med start omgående och pågår fram till v34.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Dessa förmåner får du från dag ett i din anställning. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Som lastbilschaufför är du en av våra allra viktigaste medarbetare och ansiktet utåt. Du möter dagligen våra kunder och samarbetspartners och är en viktig länk i distributionskedjan.
Du kommer att köra lastbil med hushållssopor.

Kvalifikationer
För att bli aktuell för rollen är det viktigt att du har:
Gymnasieexamen eller motsvarande
C Körkort
Giltigt YKB
Kan tala och läsa svenska


Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. 
Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: kontakta ansvarig konsultchef Elin Brattberg, [email protected]

Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida, ansökningar som inkommer via mail kommer ej att behandlas.
Varmt välkommen med din ansökan! 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre