Lediga jobb som Backofficepersonal i Orust

Se lediga jobb som Backofficepersonal i Orust. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Orust som finns hos arbetsgivaren.

KYC/AML-administratör

Ansök    Mar 17    Orusts Sparbank    Backofficepersonal
Orusts Sparbank söker KYC/AML-administratör Vi söker nu dig som vill vara med och arbeta med att motverka penningtvätt och finansiering av terrorism. Om tjänsten Som KYC/AML-administratör arbetar du med att uppdatera och säkerställa att det finns tillräcklig information på bankens kunder (KYC/Kundkännedom). Du arbetar direkt mot kund men också som kunskapsstöd till övriga medarbetare. Som KYC/AML-administratör begär du in information samt har dialog ... Visa mer
Orusts Sparbank söker KYC/AML-administratör

Vi söker nu dig som vill vara med och arbeta med att motverka penningtvätt och finansiering av terrorism.

Om tjänsten

Som KYC/AML-administratör arbetar du med att uppdatera och säkerställa att det finns tillräcklig information på bankens kunder (KYC/Kundkännedom). Du arbetar direkt mot kund men också som kunskapsstöd till övriga medarbetare. Som KYC/AML-administratör begär du in information samt har dialog med kollegor för att säkerställa att all information som krävs för djupgående analys av kunder finns tillgänglig. Det innebär att du tillsammans med teamet du ingår i fungerar som en central del i vårt penningtvättsarbete.

I arbetsuppgifterna ingår även transaktionsövervakning med hjälp av monitoreringssystem samt viss utredning av misstänkt penningtvätt och finansiering av terrorism inklusive rapportering till Finanspolisen.

Om dig
För att trivas och lyckas i rollen som KYC/AML-administratör tror vi att du drivs av att både arbeta självständigt och i grupp. Du är noggrann, analytisk, strukturerad, pedagogisk och du är duktig på att kommunicera i såväl tal som skrift. Vi tror även att du är noggrann, metodisk, ansvarsfull samt har integritet och förståelse för vad det innebär att arbeta med sekretessbelagd information.

Du är intresserad av ekonomi och har goda kunskaper i Office-paketet som du gärna utvecklar ytterligare. Du är engagerad och prestigelös och tycker om att samarbeta.

Om Orusts Sparbank
Orusts Sparbank är en lokal bank med kontor i Ellös, Svanesund, Varekil och Henån. Vår sparbanksidé är hjärtat i allt vi gör och den är lika aktuell idag som när banken grundades 1887. Sparbanksidén handlar om vår lokala förankring och vår vilja att hjälpa människor och företag till en sund och hållbar ekonomi. Den handlar också om att en del av vår vinst ska gå tillbaka till samhället vilket vi gör genom sponsring av projekt och föreningsliv.

Välkommen med din ansökan!

Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Teknisk dokumentadministratör till Marinfloc S&P

Ansök    Nov 11    Experis    Backofficepersonal
Nu har du möjlighet att som Teknisk dokumentadministratör bli en del av ett innovativt, kvalitetsorienterat och engagerat team på Marinfloc S&P i Varekil. Har du några års erfarenhet av att jobba med teknisk dokumentation, manualer och testprotokoll? Trivs du med att jobba i ett bolag med familjekänsla, där man känner stolthet över sitt arbete? Då kan detta vara rätt tjänst för dig. Marinfloc Sales & Production (S&P) är företaget som verkar för miljön gen... Visa mer
Nu har du möjlighet att som Teknisk dokumentadministratör bli en del av ett innovativt, kvalitetsorienterat och engagerat team på Marinfloc S&P i Varekil. Har du några års erfarenhet av att jobba med teknisk dokumentation, manualer och testprotokoll? Trivs du med att jobba i ett bolag med familjekänsla, där man känner stolthet över sitt arbete? Då kan detta vara rätt tjänst för dig.

Marinfloc Sales & Production (S&P) är företaget som verkar för miljön genom att erbjuda sina kunder rent vatten överbord från sina fartyg. Vi levererar en reningsanläggning som genom flockulering tar bort smuts och helt enkelt renar länsvatten och avloppsvatten ombord på fartygen. Vi följer sen upp med en organisation som ger kundservice i världsklass och vi garanterar funktion och kvarefterlevnad under fartygets/riggens livscykel. Vi finns för våra kunder genom engagemang, kunskap, erfarenhet och tillgänglighet.

Arbetsuppgifter

Vi skräddarsyr system ut mot kund och all tillverkning sker på plats i våra lokaler. Vår teknikgrupp består av 7 personer som arbetar i projekt ut mot kund. Du ingår i denna grupp och din roll är att hantera all teknisk dokumentation i projekten. Detta innebär att manualer och tekniska dokument hålls uppdaterade och arkiveras i vårt dokumenthanteringssystem. Du har kundkontakt via mail där du förser dessa med dokumentation.

Vi håller på att implementera ett PDM (product data management) system som heter DDM. I detta ska vi hantera all dokumentation som ingår i projekten. Du kommer att bli ansvarig administratör för detta system. Detta innebär att du kommer få åka på utbildning för att lära dig hur DDM fungerar och är uppbyggt. Därefter kommer du få bygga upp en ny dokumentstruktur i DDM med stöttning av din föregångare. Utöver detta ansvarar du för att alla certifikat på våra produkter är uppdaterade. Detta innebär att boka upp besök från revisorer från olika certifieringsorgan och bistå dessa med information.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av administration inom produktion, sjöfart eller industri. Vi ser gärna att du kommer från tillverkande industri. För att klara denna rollen är det viktigt att du har en teknisk förståelse och intresse. Du är en kvalitetsmedveten och noggrann person som tycker om att organisera och strukturera. Du kan arbeta mot satta deadlines och avsluta det du påbörjat. Du är anpassningsbar när det gäller att arbeta mot olika projekt samtidigt. Du är hjälpsam och serviceinriktad både internt och externt. Du är duktig på att förvalta samtidigt som du förstår vikten av förbättringar. Du har antingen en teknisk utbildning i grunden, alternativt har du arbetat länge inom industri där du även har administrerat. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Engelskan främst i text. Du har goda kunskaper i officepaketet. Meriterande är om du har arbetat i projektform samt arbetat i Monitor och/eller ett PDM system.

Vad kan Marinfloc Sales & Production erbjuda dig?

Hos oss på Marinfloc S&P får du möjligheten av utvecklas. Vi är ett bolag som ständigt strävar framåt och här kommer du till ett engagerat team genomsyrat av prestigelöshet. Din roll är varierande, viktig för gruppen och ger dig mandat att själv få skapa en fungerande struktur. Vill du vara delaktig i ett kvalitetsorienterat, familjärt och drivet team så är detta rätt plats för dig. Vi erbjuder rätt person en arbetsplats med stor gemenskap, korta beslutsvägar och teamkänsla.

Ansökan

I denna tjänst samarbetar Marinfloc S&P med Experis AB. Du söker tjänsten genom att registrera din CV på vår hemsida och söka tjänsten genom länken nedan. Vi kan tyvärr inte hantera CV via mail utan endast via hemsidan. Om du är intresserad, sök tjänsten omgående, vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är 4/12. Om du har frågor kring tjänsten vänligen kontakta Rekryteringskonsult Maria Svedberg på 0790763749 alternativt [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre