Lediga jobb som Ekonomikontorist i Orust

Se lediga jobb som Ekonomikontorist i Orust. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Orust som finns hos arbetsgivaren.

Ekonomiadministratör

Ansök    Apr 30    Orust kommun    Ekonomikontorist
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Ekonomienheten är kommunens centrala stöd- och ledningsfunktion inom ekonomi, inköp, upphandling och lokalplanering. Vi är en arbetsgru... Visa mer
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Ekonomienheten är kommunens centrala stöd- och ledningsfunktion inom ekonomi, inköp, upphandling och lokalplanering. Vi är en arbetsgrupp på 15 medarbetare som består av såväl ekonomer, upphandlare som administratörer. Här arbetar både män och kvinnor i olika åldrar. Arbetsgruppen har en god sammanhållning, lätt till skratt och gillar något gott till kaffet. 

Enheten ansvarar för hela processen – från avtalsskrivning och inköp/beställning till betalning, bokföring och uppföljning. Under de senaste åren har vi genomfört flera förändringar i vårt arbetssätt, med fokus på digitalisering och automatisering. Syftet har varit att minska onödig administration och skapa mer effektiva och kvalitetssäkra arbetsflöden.

Dina arbetsuppgifter 
Vi söker en ekonomiadministratör till en bred och varierad roll.

Vill du arbeta med ekonomi i en roll där du får möjlighet att utvecklas, ta ansvar och bidra till ett större sammanhang? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Som ekonomiadministratör hos oss får du en viktig roll i vårt team för ekonomiadministration. Arbetsuppgifterna är omväxlande och innefattar i huvudsak följande delar:


• Hantering av leverantörsfakturor
• Kundfakturering
• Redovisning av statsbidrag
• Stöd till några chefer i arbetet med budget, prognoser och ekonomisk uppföljning
• Viss löpande bokföring
• Andra administrativa arbetsuppgifter

För närvarande är arbetsuppgifterna inriktade mot verksamheter inom sektor lärande och sektor omsorg.

Vi arbetar tillsammans som ett team där vi stöttar varandra och hjälps åt för att säkerställa att verksamheten fungerar smidigt och effektivt.

Om dig 
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller annan kompetens som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kommunal verksamhet.

Du har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel. Hos oss arbetar vi i Visma Affärssystem, Proceedo för inköp och fakturahantering samt Mercur för budget och prognoser.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska trivas i en roll med många kontaktytor och du vill gärna samarbeta med andra. För att lyckas i rollen behöver du ha en god pedagogisk förmåga, ett gott bemötande, kunna se helheten, arbeta strukturerat och självständigt.

 

Övriga upplysningar:  
Arbetstid/varaktighet:?Heltid, tillsvidare 

Lön:?Individuell lönesättning 

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse 

Sista ansökningsdag: 2025-05-21

Körkort:?B 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Ekonomiansvarig till Martinsson Varvs AB i Henån

Vill du ha den här utsikten från ditt skrivbord? Älskar du ekonomi och är du väldigt noggrann? Vill du arbeta självständigt i ett härligt företag med god stämning? Martinsson varvs i Henån söker en ekonomiansvarig Om tjänsten I tjänsten som ekonomiansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för bolagets ekonomi. Vill du ha den här utsikten från ditt skrivbord? Älskar du ekonomi och är du väldigt noggrann? Vill du arbeta självständigt i ett här... Visa mer
Vill du ha den här utsikten från ditt skrivbord? Älskar du ekonomi och är du väldigt noggrann? Vill du arbeta självständigt i ett härligt företag med god stämning? Martinsson varvs i Henån söker en ekonomiansvarig

Om tjänsten

I tjänsten som ekonomiansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för bolagets ekonomi.

Vill du ha den här utsikten från ditt skrivbord? Älskar du ekonomi och är du väldigt noggrann? Vill du arbeta självständigt i ett härligt företag med god stämning? Martinsson varvs i Henån söker en ekonomiansvarig

Om tjänsten

I tjänsten som ekonomiansvarig kommer du att ha det övergripande ansvaret för bolagets ekonomi. Det ingår arbete med import och export, löner, fakturering mm. Det finns även behov av digitalisering och viss marknadsföring.

Din arbetsplats är på kontoret på varvet i Henån. Tjänsten är 80% och arbetstiderna flexibla men under dagtid.  

Vanliga arbetsuppgifter: 

- Löpande bokföring, leverantörs- och kundreskontra
- Fakturahantering och löneadministration
- Säkerställa att moms och skatter redovisas och betalas inom anvisad tid
- Ansvarig för tullhantering vid import och export av båtar
- Vara behjälplig vid övrig administration.

Vem är du?

Som person är du glad och positiv du tycker om att arbeta självständigt och göra blandade arbetsuppgifter. Du är noggrann och tycker om att effektivisera. Det är ett härligt gäng och en familjär stämning. Det kommer läggas stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

För att vara aktuell för tjänsten har du: 

- Relevant utbildning inom ekonomi.
- Arbetslivserfarenhet av ekonomiuppgifter och löpande bokföring
- Erfarenhet i affärssystemet Visma och Fortnox är meriterande
- Erfarenhet av enkel marknadsföring, kunna uppdatera hemsidor etc
- Bra förståelse och erfarenhet av digitalisering.
- Svenska och engelska i tal och skrift

Har du erfarenhet av tullhantering, digitalisering och marknadsföring är det meriterande.

Om företaget

Br Martinssons varv vid Svineviken på nordvästra Orust har en naturligt skyddad hamn med goda tilläggsmöjligheter. Det grundades 1946 av bröderna Karl, Gustav, Torsten och Eric Martinsson. De satsade på nybyggnation av träbåtar, både segel- och motorbåtar.När plasten slog igenom på 1970-talet bytte varvet inriktning. Nu utförde man träarbeten såsom reparationer och gjutformar till plastbåtsindustrin. Legoproduktionen till de större varven utvidgades. Dessutom satsade man på mastarbeten och motorreparationer, vilket än idag är en viktig del av varvets verksamhet. Under den här perioden blev också vinteruppläggning av båtar alltmer betydelsefullt.  Idag har företaget 7 helårsanställda och de utför fullständig service för både båtar och motorer, samt installation av utrustning och instrument.

Läs mer på www.martinssonsvarv.se

I den här rekryteringen har Martinssons Varvs valt att samarbeta med Electus rekrytering. För frågor kring tjänsten kontakta rekryterare Maria Benholm 0722-210833 eller [email protected]

Urval sker löpande så sök tjänsten omgående! Visa mindre