Lediga jobb som Övriga handläggare i Orust

Se lediga jobb som Övriga handläggare i Orust. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Orust som finns hos arbetsgivaren.

Alkohol- och tobakshandläggare med sidouppdrag

Ansök    Sep 24    Orust kommun    Restauranginspektör
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspek... Visa mer
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb. Som medarbetare hos oss bidrar du till att få allt att fungera. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Arbetsområdet är Orust och Tjörns kommuner. Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. Kommunen har drygt 15 000 invånare men på sommaren mångdubblas antalet. Tjörn är grannkommun till Orust med cirka 16 000 invånare, ett antal som mer än fördubblas sommartid. Orust och Tjörn är en del av Bohuslän med en idyllisk och hänförande vacker natur. Här finns allt från hav och insjöar till skog och jordbruksmark. Bohuslän skärgård är en av världens tio vackraste platser enligt CNN.

Du kommer att bli en av två alkohol-och tobakshandläggare och tyngdpunkten av arbetet är på sommarhalvåret eftersom båda öarna har många sommarkrogar. Du kommer att ingå i den administrativa enheten som tillhör sektor Ledning och verksamhetsstöd och beslutande nämnder är miljönämnden på Orust och Socialnämnden på Tjörn. 

Dina arbetsuppgifter 
Arbetsuppgifterna består av tillsyn, utredning av ansökningar om serveringstillstånd och tillstånd för tobaksförsäljning, samt rådgivning och information om gällande bestämmelser. Då tjänsten bedöms kräva 50% - 75% av en heltid, kan det också bli aktuellt att arbeta med annan handläggning.

Det blir din uppgift att granska handlingar och ge stöd till den sökande. För att skapa en trygg och säker restaurang- och tobaksbransch på lika villkor kontrollerar vi tillståndshavarnas personliga lämplighet, bolagens ekonomi och varifrån pengar kommer som finansierar verksamheterna.

Detta gäller även ansökan om att få sälja tobaksvaror. Vi har i uppdrag att bekämpa ekonomisk brottslighet och en del i detta är den ekonomiska prövningen.

Du utreder självständigt brister som kan påträffas vid tillsyn och föreslår administrativa åtgärder enligt alkohollagens bestämmelser och kommunernas riktlinjer för serveringstillstånd samt tobakslagens bestämmelser.

I tillsynsuppdraget ingår även tillsyn på helger, kvälls- och nattid, mestadels på sommarhalvåret. Arbetet som alkohol-och tobakshandläggare erbjuder en kombination av yttre tillsyn och arbete på kontor. Uppdraget är omväxlande både till sin karaktär och till sin svårighetsgrad, där du arbetar självständigt och tillsammans med din kollega. Vi ger dig möjlighet till kontinuerlig fortbildning och utveckling inom såväl sakfrågor som de färdigheter yrket kräver.

Att hålla en hög servicegrad är viktigt samt att arbeta för att ha en bra kommunikation med våra restaurangägare och tobaksförsäljningsställen.

Om dig 
 Vi söker dig som har kandidatexamen eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.

Som person är du lyhörd för andras perspektiv med bibehållet fokus på ditt uppdrag, även i stressade situationer. Du är tydlig och säkerställer att budskap når fram och att förväntningar är klara för alla berörda parter. Vi vill att du har mycket god förmåga att möta andra människor. Du är observant och är duktig på att kommunicera och uttrycka dig i både tal och skrift. Vi förväntar oss att du kan planera och organisera ditt arbete och driva arbetet framåt. Du levererar rätt saker i rätt tid och med hög kvalitet. Tjänsten innebär såväl arbete i team som självständigt arbete, vilket förutsätter god samarbetsförmåga och förmåga att ta egna initiativ.

Det är meriterande om du har:

- erfarenhet av myndighetsutövning

- kunskap om ekonomisk granskning

- erfarenhet av att eftersöka juridisk information och läsa rättsliga dokument

Övriga upplysningar:  
Arbetstid/varaktighet:?Heltid, tillsvidare 

Lön:?Individuell lönesättning 

Tillträdesdag: 2026-01-12 eller enligt överenskommelse 

Sista ansökningsdag: 2025-10-12

Körkort:?B

 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Skoladministratör

Ansök    Aug 20    Orust kommun    Studieadministratör
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Skoladministratör till Orust gymnasieskola och vuxenutbildning På Orust gymnasieskola och vuxenutbildning arbetar du i en liten skola ... Visa mer
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Skoladministratör till Orust gymnasieskola och vuxenutbildning

På Orust gymnasieskola och vuxenutbildning arbetar du i en liten skola med stora möjligheter. Vi erbjuder vuxenutbildning med fristående gymnasiala och grundläggande kurser, SFI, yrkesutbildningar med och utan språkstöd samt gymnasieutbildning inom Introduktionsprogrammet. Vi har också ett lärcentrum med universitetsutbildningar. Vår skola kännetecknas av hög individanpassning och flexibilitet, där varje elev blir sedd. Med cirka 300 elever över våra olika skolformer är respekt för olikheter och allas lika värde grundläggande för oss.

Dina arbetsuppgifter 
Som skoladministratör kommer du att vara skolans ansikte utåt och fungera som ”spindeln i nätet”. Du ansvarar för att ge god service, information och stöd till personal, elever och externa parter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

· Administrativa uppgifter såsom studiedokumentation, utskrift av intyg och betyg, administration av nivåtester, hantering av taggsystemet, samt utlåning av datorer.

· Telefonservice och hantering av kontakter med interna och externa tjänstemän.

· Samordning av praktik för elever inom NTI och de som är inskrivna hos oss på gymnasieskolan eller inom kommunala aktivitetsansvaret (KAA).

· Stöd till rektor i personaladministrativa system och introduktion av nyanställda.

· Ansvar för att organisera och hålla ordning på lokaler.

Om dig 
För att lyckas i rollen ser vi att du uppfyller följande krav:

· Utbildning: Lägst gymnasieexamen.

· Erfarenhet: Minst två års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom skolmiljö eller annan verksamhet där du arbetat nära människor.

· Digital kompetens: Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system. Vi ser också att du har ett intresse för digital utveckling och en vilja att ligga i framkant när det gäller att implementera nya digitala verktyg och system. I takt med att rollen utvecklas, ser vi att du kommer att vara en nyckelperson som leder och stödjer skolans digitala omställning.

· Kommunikativ förmåga: Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska, och har lätt för att kommunicera med olika målgrupper.

· Organisatorisk förmåga: Du är skicklig på att organisera och strukturera arbetsuppgifter inom flera områden. Du har förmågan att prioritera och genomföra uppgifter en i taget med hög kvalitet, vilket hjälper dig att arbeta effektivt utan att bli överväldigad.

· Personliga egenskaper: Du är ansvarstagande, flexibel, initiativrik och har en förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer.

Meriterande

· Erfarenhet av att arbeta med studiedokumentation och praktikadministration.

· Erfarenhet av arbete inom utbildningssektorn.

· Kunskap om de lagar och förordningar som gäller inom våra skolformer.

Övriga upplysningar:  
Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare 

Lön:? Individuell lönesättning 

Tillträdesdag: Snarast eller enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag: 2024-09-08 

Körkort:?Krävs ej.

Detta är semestertjänst.

Intervjuer sker löpande under annonseringsperioden.

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Skoladministratör

Ansök    Mar 12    Orust kommun    Studieadministratör
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Befattning/Tjänst: Skoladministratör Referensnummer: 20240055 Placering: Vuxenutbildningen och gymnasieskolan Orust kommun Vi söker ... Visa mer
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Befattning/Tjänst: Skoladministratör

Referensnummer: 20240055

Placering: Vuxenutbildningen och gymnasieskolan Orust kommun

Vi söker dig som vill arbeta på ”den lilla skolan med de stora möjligheterna för såväl elev som medarbetare”. Vi har vuxenutbildning med fristående gymnasiala och grundläggande kurser, SFI och yrkesutbildningar såväl med språkstöd som utan samt gymnasium i form av Introduktionsprogram. På vårt lärcentrum som är belägget i samarbete med kommunbiblioteket har vi utbildningar via universitet.

Dina arbetsuppgifter 
Då vår administratör ska gå i pension söker vi dig som tycker om att verka som ”spindeln i nätet”. I rollen är du skolans ansikte utåt och arbetar med att ge god service, information och stöd till såväl personal och elever inom organisationen som externa parter. Arbetet kommer innehålla såväl olika typer av administrativa uppgifter som att vara den som håller ordning på lokaler och kontakt med interna och externa tjänstemän. Exempel på administrativa uppgifter är;  studiedokumentation, utskrifter av intyg, betyg etc, administration av nivåtester, hantera taggsystemet för skolan samt utlåning av datorer samt telefonservice. Du kommer också vara praktiksamordnare för de studerande som läser via vår externa leverantör NTI samt elever som är inskrivna hos oss på gymnasieskolan eller inom kommunala aktivitetsansvaret (KAA). Du kommer vara rektorn behjälplig i personaladministrativa system och introduktion av nyanställda.

För att trivas i rollen krävs att du kan skapa goda relationer då du är den person som är första mötet för besökare samt den som rör sig i korridoren. Du  är brandombud och håller kontakt med övriga delar av kommunens tjänstemän så som fastighetsförvaltare, räddningstjänst och vaktmästarna. Du behöver vara handlingskraftig men också ha förmåga att navigera i olika administrativa system.

 

Om dig 

• Du har förmåga att organisera och strukturera mångfasceterade arbetsuppgifter.
• Digital kompetens.
• Du har god kommunikativ förmåga, i såväl tal som skrift.
• Du är ansvarskännande, flexibel och tar egna initiativ.
• Du har lätt för att samverka och skapa goda relationer.
• Du har lägst gymnasieexamen och erfarenhet av att arbeta i människonära arbete.

Övriga upplysningar:  
Detta är semestertjänst.

Intervjuer sker löpande.

Arbetstid/varaktighet: 100%, tillsvidare

Lön: Individuell lönesättning

Tillträdesdag: Snarast eller enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2024-04-07

 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Nämndsekreterare, miljö- och bygg

Ansök    Okt 5    Orust kommun    Nämndsekreterare
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den me... Visa mer
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Om arbetsplatsen
Kommunen är inne i en spännande och utvecklande fas just nu. Antalet invånare ökar vilket är glädjande. Sektor Samhällsutveckling arbetar med många områden som har stor betydelse för alla som lever, verkar och besöker vår kommun. På politikens uppdrag skapar vi förutsättningar för ett gott liv.

För att skapa möjligheter för fler bostäder och verksamheter pågår det många utvecklingsplaner. Denna utveckling innebär att vi behöver arbeta ännu mer tillsammans mellan de verksamheter som ingår i samhällsbyggnadsprocessen.

Byggenheten uppdrag är bland annat att hantera ansökningar om bygglov, rivningslov, förhandsbesked, tillsyn av olovlig byggnation och ovårdade tomter. Vi arbetar utifrån kundnytta och strävar alltid efter att förenkla för alla utan att göra avkall på rättssäkerheten. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör.

Enheten består av 13 personer. Inom enheten finns bygglovshandläggare, byggnadsinspektörer, kart- och mätingenjör, nämndsekreterare och administratörer.

Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare ansvarar du för nämndsprocessen genom att utveckla och kvalitetssäkra arbetssätt och rutiner mot den nämnd och sektor du arbetar.

Du kommer att vara ett administrativt stöd till bygglovshandläggare och byggnadsinspektörer och du kommer att göra enklare granskningar av olika typer av ärenden som verksamheten hanterar med stöd av plan- och bygglagen. Du kommer också hantera utlämnande av handlingar, remisshantering i bygglovsärenden, statistik, rättidsprövningar och bevakning av överklagningar. Du arbetar i nära samverkan med övriga medarbetare, politiker och chefer. En viktig del i arbetet är också service och bemötande till allmänhet, förtroendevalda och företag.

Om dig
Vi söker dig som har en universitetsutbildning i statsvetenskap eller någon utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer har likvärdig kompetens. Det är meriterande om du har arbetat som nämndsekreterare inom byggnadsnämnd. Du har mycket goda IT-kunskaper och lätt för att lära dig nya system. Du har även lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och har grundläggande kunskaper i engelska. Du ska ha kunskap om offentlighet och sekretess, kommunallagen och förvaltningslagen samt erfarenhet av elektroniska dokumenthanteringssystem.

Som person har du lätt för att samarbeta med andra och skapa goda arbetsrelationer. Du kan ta dig an uppgifter på ett initiativrikt och självgående sätt, när så krävs. För dig är det viktigt att hålla en hög kvalitet på det jobb som du utför samtidigt som det görs i tid. Du är en lagspelare men samtidigt bra på att arbeta självständigt. Du är driven, gillar utvecklingsfrågor och känslan av att bidra till förbättringar inom olika administrativa områden. Du uppskattar att ha en central roll och vara spindeln i nätet.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt
För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

Anställningsform/anställningsomfattning: Tillsvidare, heltid

Tillträdesdag: Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2022-10-27

Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Skoladministratör

Ansök    Mar 18    Orust kommun    Studieadministratör
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Befattning/Tjänst: Skoladministratör Referensnummer: 20240055 Placering: Vuxenutbildningen och gymnasieskolan Orust kommun Vi söker ... Visa mer
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Befattning/Tjänst: Skoladministratör

Referensnummer: 20240055

Placering: Vuxenutbildningen och gymnasieskolan Orust kommun

Vi söker dig som vill arbeta på ”den lilla skolan med de stora möjligheterna för såväl elev som medarbetare”. Vi har vuxenutbildning med fristående gymnasiala och grundläggande kurser, SFI och yrkesutbildningar såväl med språkstöd som utan samt gymnasium i form av Introduktionsprogram. På vårt lärcentrum som är belägget i samarbete med kommunbiblioteket har vi utbildningar via universitet.

Dina arbetsuppgifter 
Då vår administratör ska gå i pension söker vi dig som tycker om att verka som ”spindeln i nätet”. I rollen är du skolans ansikte utåt och arbetar med att ge god service, information och stöd till såväl personal och elever inom organisationen som externa parter. Arbetet kommer innehålla såväl olika typer av administrativa uppgifter som att vara den som håller ordning på lokaler och kontakt med interna och externa tjänstemän. Exempel på administrativa uppgifter är;  studiedokumentation, utskrifter av intyg, betyg etc, administration av nivåtester, hantera taggsystemet för skolan samt utlåning av datorer samt telefonservice. Du kommer också vara praktiksamordnare för de studerande som läser via vår externa leverantör NTI samt elever som är inskrivna hos oss på gymnasieskolan eller inom kommunala aktivitetsansvaret (KAA). Du kommer vara rektorn behjälplig i personaladministrativa system och introduktion av nyanställda.

För att trivas i rollen krävs att du kan skapa goda relationer då du är den person som är första mötet för besökare samt den som rör sig i korridoren. Du  är brandombud och håller kontakt med övriga delar av kommunens tjänstemän så som fastighetsförvaltare, räddningstjänst och vaktmästarna. Du behöver vara handlingskraftig men också ha förmåga att navigera i olika administrativa system.

 

Om dig 

• Du har förmåga att organisera och strukturera mångfasceterade arbetsuppgifter.
• Digital kompetens.
• Du har god kommunikativ förmåga, i såväl tal som skrift.
• Du är ansvarskännande, flexibel och tar egna initiativ.
• Du har lätt för att samverka och skapa goda relationer.
• Du har lägst gymnasieexamen och erfarenhet av att arbeta i människonära arbete.

Övriga upplysningar:  
Detta är semestertjänst.

Intervjuer sker löpande.

Arbetstid/varaktighet: 100%, tillsvidare

Lön: Individuell lönesättning

Tillträdesdag: Snarast eller enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag: 2024-03-31

 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Nämndsekreterare/administratör, sektor omsorg

Ansök    Okt 4    Orust kommun    Nämndsekreterare
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den me... Visa mer
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Sektor omsorg består av tre verksamhetsområden: Äldreomsorg, Vård och omsorg samt Individ- och familjeomsorg/Stöd och omsorg. Som stöd till dessa verksamhetsområden finns Service- och utvecklingsenheten som består av nämndsekreterare, administrativa stödfunktioner och verksamheternas vaktmästare.

Vi söker nu nämndsekreterare/administratör som kan hjälpa oss bibehålla en god service och stöd till våra verksamheter och politiker i utskottet för omsorg/sociala myndighetsnämnden.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som nämndsekreterare kommer du att vara en länk mellan den politiska nämndorganisationen och förvaltningsorganisationen. Det ingår att arbeta med beredning av ärenden, utskick av kallelse och handlingar inför sammanträden, mötesadministration och protokollföring. Det ingår även att kvalitetssäkra att underlag och protokoll är korrekta, av hög kvalitet både ur juridisk och språkligt hänseende. Kvalitetssäkringen, som sker både muntligen och skriftligen, ska syfta till en rättssäker process och en effektiv ärendehantering utifrån gällande lagstiftning.

I rollen som administratör, kommer du att vara behjälplig i sektorns kvalitetsarbete genom att upprätta och revidera rutiner, delta i sektorns implementering av e-arkiv och övriga administrativa uppgifter. 

Du kommer samarbeta med enhetens övriga funktioner för att gemensamt kunna effektivisera och utveckla vårt arbete, vilket innebär att de administrativa uppgifterna kan variera över tid. På uppdrag kan även utrednings- och projektarbete förekomma.

 

Om dig
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning (exempelvis statsvetenskap, offentlig förvaltning) eller att du genom din tidigare erfarenhet bedöms ha den kompetens som arbetet kräver. Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrd organisation och erfarenhet och sakkunskap från socialtjänstens verksamhet är ett krav, likaså kunskap om gällande lagstiftning.

Det är meriterande med erfarenhet som nämndsekreterare inom omsorg. Kunskap om offentlighet, sekretess samt diarieföring och erfarenhet av protokollskrivning och mötesteknik är ett krav. Vi ser också gärna att du har kunskaper och erfarenhet av arkivfrågor.

Som person är du driven, strukturerad, självgående och har en god administrativ förmåga. Ett samarbetsinriktat arbetssätt mot såväl arbetskollegor, politiker som mot allmänheten är självklart och du förväntas vara kommunikativ i både tal och skrift.

Övrigt
Arbetstid/varaktighet: Vikariat till och med 2022-08-31, med ev. möjlighet till förlängning. Vikariatet tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Tillträdesdag: Snarast.

Placering: Service- och utvecklingsenheten, Sektor omsorg

Lön: Individuell lönesättning, ange löneanspråk.

Sista ansökningsdag: 2021-10-31. Intervjuer kommer ske under ansökningstiden.

Kontaktpersoner: Lisa Abrahamsson, enhetschef, 0304-33 47 16. 

Fackliga kontaktpersoner: Nås via växeln, 0304-33 40 00

 

För alla personer som ska arbeta inom skola eller HR enheten/Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom Sektor omsorg kommer utdrag från belastningsregistret genomföras innan anställning kan ingås.  

 

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

 


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Nämndsekreterare

Ansök    Jan 26    Orust kommun    Nämndsekreterare
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den me... Visa mer
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Miljö- och byggnadsnämnden är en fristående myndighetsnämnd. Sektor Miljö och bygg omfattar 27 personer varav är 14 personer verksamma inom Byggenheten.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som nämndsekreterare till Miljö- och byggnadsnämnden. Du kommer också hantera utlämnande av handlingar, registrering, remisshantering i bygglovsärenden, statistik, rättidsprövningar och bevakning av överklagningar. Du arbetar i nära samverkan med övriga medaretare, politiker och chefer. En viktig del i arbetet är också service och bemötande till allmänhet och företag.

Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning, gärna förvaltningsprogrammet eller annan jämförbar utbildning. Goda kunskaper i kommunalrätt, förvaltningsrätt och sekretess är en förutsättning. Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig sektor.

Som person har du lätt för att samarbeta med andra och skapa goda arbetsrelationer. Du kan ta dig an uppgifter på ett initiativrikt och självgående sätt, när så krävs. För dig är det viktigt att hålla en hög kvalitet på det jobb som du utför samtidigt som det görs i tid.

Du är en lagspelare men samtidigt bra på att arbeta självständigt. Du är driven, gillar utvecklingsfrågor och känslan av att bidra till förbättringar inom olika administrativa områden. Du uppskattar att ha en central roll och vara spindeln i nätet.

Du är noggrann när du uttrycker dig i tal och skrift och tycker om att tydliggöra och förenkla.

Intervjuer kommer hållas löpande.

Övrigt
Sista ansökningsdag: 2021-02-07

Anställningsform: Vikariat, 1 år (tillträde fr.o.m. mars)

Arbetsomfattning: Heltid

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

 


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör till Svenska Kyrkan

Tycker du om att ha många olika arbetsuppgifter? Se till att allt flyter på smidig, gillar ordning och reda samt administration? Då kan du vara vår nya administratör hos Svenska kyrkan på Orust. Om tjänsten Som administratör på Orusts pastorat kommer du framförallt att arbeta med ärenden som rör kyrkogårdarna och begravningsverksamheten. Du kommer till exempel att fakturera, registrera blanketter och skapa underlag till dem som arbetar på kyrkogårdarna... Visa mer
Tycker du om att ha många olika arbetsuppgifter? Se till att allt flyter på smidig, gillar ordning och reda samt administration? Då kan du vara vår nya administratör hos Svenska kyrkan på Orust.

Om tjänsten

Som administratör på Orusts pastorat kommer du framförallt att arbeta med ärenden som rör kyrkogårdarna och begravningsverksamheten. Du kommer till exempel att fakturera, registrera blanketter och skapa underlag till dem som arbetar på kyrkogårdarna. Du kommer även vara ett stöd för ekonomiavdelningen och vid behov stötta receptionen och telefonväxeln. Arbetsuppgifterna kan variera efter behov och du kommer helt enkelt hugga i där det behövs.

 

Vem är du?

Du har en öppen, social och hjälpsam personlighet och älskar att organisera och administrera.

Du har en lämplig bakgrund och/eller utbildning för tjänsten och har du erfarenhet av Aveny grav eller bokning är detta en merit. Du behöver behärska svenska i tal och skrift.

 

Vad kan vi erbjuda

Tjänsten är hos Orusts pastorat med en sysselsättningsgrad runt 80-100%. Det är ett bemanningsuppdrag med stor chans för fast anställning hos kunden. Tillträde är omgående. Du kommer få arbeta i ett härligt gäng i ett stabilt företag med sund och stark värderingsgrund.

 

Läs mer om Svenska kyrkan på https://www.svenskakyrkan.se/orust Visa mindre