Lediga jobb som Registrator i Orust

Se lediga jobb som Registrator i Orust. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Orust som finns hos arbetsgivaren.

Registrator med utvecklingsansvar.

Ansök    Jul 7    Orust kommun    Registrator
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv. Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare. Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun. Välkommen till oss! Om arbetsplatsen Du har din arbetsplats på den administrativa enheten på sektor Ledning och verksamhet. Enheten inbegriper olika administrativa stödfun... Visa mer
Orust – den gröna och trygga ön där tanken är fri och drömmar får liv.

Vi satsar på utveckling och investerar i både välfärd och våra medarbetare.

Vi är stolta över att vår senaste medarbetarenkät visade att närmare 90% av våra medarbetare är stolta över att arbeta i Orust kommun.

Välkommen till oss! Om arbetsplatsen
Du har din arbetsplats på den administrativa enheten på sektor Ledning och verksamhet.

Enheten inbegriper olika administrativa stödfunktioner i kommunen, såsom sekreterare, arkivarie, kommunvägledare m fl roller. Administrativ chef leder enheten, som ligger under sektor Ledning och verksamhetsstöd.

Dina arbetsuppgifter 
Som registrator med utvecklingsansvar arbetar du, tillsammans med kollegor, med kommunens samlade registratur, som ansvarar för att registrera kommunens alla inkommande handlingar.

Du jobbar både med dagliga uppgifter och med långsiktig utveckling. En viktig del av jobbet är också att hjälpa andra, hålla utbildningar, ta fram rutiner och andra dokument i syfte att göra vår dokumenthanteringen ännu bättre.

Du ansvarar för att registrera kommunens alla inkommande allmänna handlingar tillsammans med en kollega. Tillsammans med kommunsekreterare, arkivarie och systemansvarig för ärendehanteringssystemet Lex arbetar ni strategiskt såväl som praktiskt för att utveckla kommunens dokumenthantering.

Om dig 
Du som söker bör ha en högskoleutbildning t ex inom offentlig förvaltning eller annan kunskap/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Du bör vara väl bekant med lagstiftningen inom området, som exempelvis Offentlighets- och sekretesslag, Tryckfrihetsförordningen och Förvaltningslagen.

För att lyckas i tjänsten krävs att du är noggrann, serviceinriktad och driven. Du behöver ha förmågan att arbeta självgående och i samarbete med andra. Du bör också ha en god förmåga att se helheten och förstå hur ditt arbete påverkar andra delar av organisationen. Du ska behärska svenska språket i tal och skrift.

Erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning är meriterande.

Övriga upplysningar:  
Antal: 1

Anställningsform: Tillsvidare

Arbetsomfattning: Heltid

Placering: Sektor Ledning och verksamhetsstöd, Administrativa enheten

Lön: Fast månadslön, individuell lönesättning.

Sista ansökningsdag: 2025-08-11

Övrigt: Intervjuer kommer att äga rum den 21/8, 26/8 eller 28/8.

Frågor: Orust kommun 0304 – 33 40 00, eller [email protected]

För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Inom vissa yrken i Orust kommun krävs utdrag ur belastningsregistret eller säkerhetsprövning. Det gäller alla som ska arbeta inom skolan, HR-, Ekonomienheten samt med direkt stöd till brukare inom sektor omsorg.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb:
Orust.se

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Registrator

Ansök    Dec 3    Orust kommun    Registrator
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den me... Visa mer
Orust är västkustens största ö belägen cirka 6 mil norr om Göteborg. För oss står medborgarens behov och intressen i fokus och vi strävar alltid efter att leverera insatser av hög kvalitet utifrån perspektivet ”de vi är till för”. För detta krävs att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som trivs med sitt jobb, vilket vår medarbetarundersökning visar att vi har. Orust kommun har de senaste åren varit högt placerade i flera utmärkelser så som den mest spännande arbetsgivaren inom offentlig förvaltning och bästa skolkommun. Välkommen till oss och ett meningsfullt arbete!

Som registrator i Orust kommun kommer du att ingå i en registratorsgrupp som hanterar postöppning och registrerar inkommande och utgående handlingar för ett par av kommunens sektorer. Eftersom flera utvecklingsprojekt pågår kan organisationen och ansvarsområdet komma att förändras. Du kommer att tillhöra den Administrativa enheten, som finns under sektor Ledning och verksamhetsstöd.

Dina arbetsuppgifter
Är du en registrator med koll på den digitala utvecklingen? Det händer mycket nu inom digitaliseringsområdet – därför är det viktigt att du tycker att denna utveckling är stimulerande och rolig. Utöver registratorsfunktionen kommer du också att fungera som s.k utföraransvarig i GDPR-frågor, vilket innebär en sammanhållande roll i dessa frågor.

Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak:


• Diarieföring, dokumenthantering och arkivering av handlingar
• Utlämnande av handlingar vid begäran, inklusive sekretessgranskning
• Hantering av digital och fysisk post, vilket kan innebära registrering men också vidarebefordran eller att besvara posten
• Vara med och utveckla rutiner kring ärendehantering mm
• Du kommer också vara delaktig i kommunens arkivvård, och jobba i nära samarbete med arkivadministratör
• Utföraransvarig GDPR: ingå i grupp med personuppgiftssamordnare där du har en sammanhållande roll

Om dig
Du ska ha en 3-årig gymnasieutbildning i botten, gärna kompletterad med högskolekurser eller likvärdiga utbildningar inom offentlig förvaltning. 

Erfarenhet inom offentlig förvaltning är meriterande.

För att lyckas i arbetet måste du ha grundläggande kunskaper om sekretesslagstiftning, förvaltningslag och kommunallag. Du talar, skriver och förstår svenska bra. Du har en hög digital mognad. 

Det är meriterande om du har erfarenhet av diarieföring och arkivering.

Du ska trivas med att både arbeta självständigt i ett högt tempo och föra ett nära samarbete med kollegor och chef. Vi söker dig som är självgående och strukturerad. Du har en god förmåga att planera ditt arbete. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig ändrade omständigheter. Du ser möjligheter i förändringar. Vi söker dig som är driven och vill utvecklas professionellt i ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
För Orust kommun är det en självklarhet att mångfald och jämställdhet gynnar arbetsgruppen, arbetsplatsen och arbetsgivaren.

Vill du veta mer om Orust kommun som arbetsgivare och de förmåner vi erbjuder kan du läsa mer på vår webb: www.orust.se

Arbetstid/varaktighet: Heltid, tillsvidare

Lön: Fast månadslön, individuell lönesättning ange löneanspråk

Tillträdesdag: Enligt överrenskommelse

Sista ansökningsdag: 2022-01-02

Vi kommer att ha intervjuer allteftersom ansökningarna inkommer, så vänta inte med din ansökan till sista ansökningsdagen. 

 

 


Orust kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre